fallback

Шефът на Fiat-Chrysler веднага продал акциите си след офертата за Renault

Майк Менли спечелил 3.5 милиона долара покрай поскъпването след новината

Главният изпълнителен директор на FCA Fiat-Chrysler Майк Манли е продал четвърт от личните си акции в компанията броени часове след оповестената официално оферта за сливане с Renault, съобщи Bloomberg. Самият Манли е декларирал продажбата пред финансовите власти в Холандия, където е регистрирана корпорацията FCA.

Манли получи акциите, уж за да е мотивиран да защитава интересите на останалите акционери, но набързо се отърва от над половината - и спечели към 10 милиона долара от това

Манли, който зае поста след внезапната кончина на Серджо Маркионе, се е разделил с 250 000 акции на обща стойност 3.5 милиона щатски долара. Той е използвал положителния ефект от съобщението за интереса на Renault, което повиши цената на книжата на FCA с цели 8 на сто (до 12.4 евро за бройка). Акциите на Renault поскъпнаха с 12% до 56 евро парчето.

Предложението на FCA в момента се разглежда от съвета на директорите на Renault. По информация на Reuters то предвижда председателят на борда на FCA и основен акционер във Fiat Джон Елкан да оглави евентуалната обща структура, шефът на Renault Жан-Доминик Сенар да й стане изпълнителен директор, а на Манли да бъде предложен постът оперативен директор.

През януари тази година Манли получи близо 1.4 милиона акции от компанията като еднократни бонуси и поощрения. Той продаде 346 хиляди акции през март и после още около 100 000 в началото на май. Заедно с последната сделка приходите му достигат 10 милиона долара.

Основната идея при възнаграждането на хората от висшия мениджмънт с ценни книжа е те да ги пазят, за да са лично заинтересовани от благополучието на останалите акционери. Във FCA обаче няма изискване акциите да не се продават, както е в много други дружества.

Манли все още притежава почти 700 000 акции, които при текущите цени струват над 9.4 милиона долара. Според изявление на FCA той нарочно е изчакал да бъде обявено предложението към Renault, за да не бъде обвинен в нелегално ползване на вътрешна информация. На практика обаче Манли е спечелил от отлагането.

Автономен концептуален модел на Renault. По отношение на новите технологии французите са далеч по-напред от FCA - но върху солидна част от разработките им права има Nissan

Евентуалната сделка между гигантите би дала на FCA достъп до разработките на французите в областта на електрическото задвижване и автопилотите - технологии, с които италиано-американският съюз не разполага. За Renault пък съюзът би отворил вратите към северноамериканския пазар, а също и ще позволи реализирането на сериозни икономии от мащаб и от съвместна развойна дейност.

Най-сериозната пречка пред сделката идва от връзката между Renault и Nissan. По-голямата част от споменатите технологии - електрическо задвижване и автономно управление - всъщност са разработени от японците, и те имат право на отчисления при всякаква тяхна употреба.

 

 

fallback
  • #6
    Фичо ( преди 5 години )
    Абе момченца много сте забутани ! Рено какви технологии имат....Фиат са разработили заедно с БОШ комън рейл системата благодарение на която всичките ви нафтови печки работят...да ви давам ли линкове или сами можете да прочетете в нета....Рено имали технологии ...смях !
  • #5
    А всъщност ( преди 5 години )
    Този Мaнли добре си е научил урока - FCA като поредния параван на полудържавната перачница рено! Нисан се отърваха от тях, а Мaнли направо от акциите! Щото утре може да не струват и пукнат цент ...
  • #4
    Увредени сте ( преди 5 години )
    Какво неморално има? Акциите са негови. Новината е обявена официално. Цените на акциите се качват сериозно. Покачването на цената не е направено от него, а е на базата на очакванията на анализаторите. Защо да не кешира малко.Неморално и незаконно е да продадеш или купиш акции, ако си вътрешен човек и купиш или продадеш акции преди да бъде обявено важно решение, което ще повлияе на цените на акциите.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Рено без Нисан е кръгла НУЛА! Това и децата го виждат. Нисан се дръпнаха и моменталически Рено са на тезгяха някой да ги поеме, иначе са отишли в канализацията и от това и френската държава ще изгуби. Макарона много грубо заигра и искаше да погълне златната кокошка Нисан. Вместо да се лакоми толкова,ако не се беше намесил можеше съюза да продължи,колкото и неприятно да беше за Нисан.Да, обаче той им направи услуга и сега търсят друга врътка.Там обаче има хАмериканци намесени и работата е сложна!
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    баси, ние ли сме увредени от соца, или тва е абсолютно неморално - да ти дадат акции, за да ти пука за останалите акционери, и ти да ги шитнеш при първа възможност, явно смятайки, че тепърва ще се сриват. и тва е шефът на компанията.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Фактическият увреден от каране на Ренде да чете внимателно: По отношение на новите технологии французите са далеч по-напред от FCA - но върху солидна част от разработките им права има Nissan. Дори тук е много сбъркано изречението, защото в разработките участие нямат Рендаците. Те са на Нисан! Тук европейските медии много манипулират. Пишат, че Рендетата разработили някакъв двигател, но като чета други медии извън Европа излиза, че това си е 100% двигател на Нисан.
fallback
Последни