Какво си спомняте за суперавтомобилите от средата на 90-те години? Току-що се бе появило прекрасното Ferrari F50, задвижвано от V12 двигател с мощност 520 к.с. Lamborghini бе представена на пазара от модела Diablo с мощност малко под 500 кончета. Скорост от 320 км/ч се счита за доста прилична за суперспортните автомобили. Границата от 600 кончета и 350 км/ч преодоляват само два модела - Bugatti EB110 SS и McLaren F1. Именно по това време, а по-точно през 1995 г., на тестовия полигон на компанията Lotec излиза моделът C1000.
За изграждането и развитието на суперкупето, което става известно като C1000, отиват пет години, а инженерната иновация на проекта прави рекордни не само характеристиките, но и цената на автомобила. Само цената на материалите и агрегатите надвишава 1,5 млн. долара, а крайната стойност на автомобила е невероятната за времето си сума от 3,4 млн. долара - три пъти повече от тази на McLaren.
Какво се случва в крайна сметка? Направеният автомобил е най-бързият в света сред разрешените за използване по обществените пътища. Дори сега, след почти четвърт век, този модел има малко съперници. Максималната му скорост достига през 1995 година 431 км/ч - повече от Bugatti Veyron Super Sport.
В моторния отсек, намиращ се зад гърба на седалките, е поместен 5,6-литров V8 двигател на Mercedes с два турбокомпресора Garrett, развиващ колосалните за онова време 1000 конски сили и 980 Нм въртящ момент при 6200 оборота в минута. Това означава мощност от почти 1 конска сила на килограм! Комбинацията от такъв двигател и ниско тегло позволява, въпреки задвижването само на задните колела, ускорението от място до 100 км/ч да стане само за 2,9 сек.
След като е направен, суперавтомобилът изчезва за няколко години от погледите в колекцията на анонимния арабски мултимилионер. В началото на 2000-те години Lotec C1000 неочаквано е продаден на търг в САЩ, а след това сменя няколко собственика. За последен път бе видян в малко дилърство в Северна Каролина, което го бе обявило за продажба срещу 650 000 долара. Това обаче беше преди почти 4 години, а одометърът на колата показваше 2576 км.
Още снимки на удивителния Lotec C1000 вижте в ГАЛЕРИЯТА: