IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Три причини да си проверите налягането в гумите

Редовният контрол не само ще направи колата ви по-сигурна, но и ще ви спести доста пари

Три причини да си проверите налягането в гумите

Повечето хора рядко се сещат да проверят налягането в гумите си, освен ако те не са видимо омекнали. Но всъщност е добре тази проверка да се прави на сравнително кратки промеждутъци и всеки път преди по-дълго пътуване, съветват експертите на финландския производител Nokian Tyres. Дори да сте с нови и качествени гуми, с течение на времето въздухът излиза - и при контакта с неравности или бордюри, и при резки промени в температурите. Поддържането на препоръчителното налягане не само ще направи колата ви по-управляема и сигурна, но и може да ви спести значителна сума пари. 

1. ПО-ДОБРО УПРАВЛЕНИЕ. Ако гумите са недостатъчно или прекалено напомпани, колата ви ще се държи непредсказуемо в критични ситуации. "Колко важно е правилното налягане в гумите, си проличава най-добре в екстремни моменти - примерно рязка смяна на лентата или избягване на сблъсък с животно", обяснява Мартин Дражик, продуктор мениджър на Nokian Tyres. При мокра настилка пък прекалено меките гуми увеличават спирачния път и повишават риска от аквапланинг. 

Гуми
Експертите съветват да съобразявате налягането в гумите и с товара. При тежко натоварен автомобил (или теглене на ремарке) нормалното налягане трябва малко да се увеличи. 

2. ПО-ДЪЛЪГ ЖИВОТ. Ако налягането в гумите е по-ниско от препоръчителното, това води до деформации и до прегряване. Така животът им се намалява чувствително, да не говорим, че се повишава и рискът от повреди. При много горещо време обаче е добре налягането леко да се понижи. 

3. ПО-НИСЪК РАЗХОД. Ако гумите са твърде меки, това увеличава съпротивлението и съответно повишава разхода. Разликата е до няколко процента, което в рамките на една година може да ви струва една солидна сума. Правилно напомпаните гуми намаляват и парниковите емисии на автомобила ви.
 

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 4 месеца )
    Пробвал съм азот и в Европа гуми център и в Маргел и в Диана! Навсякъде едно и също менте! Ок ще пробвам и в Примекс да видим как е! Дано само не е неква *** реклама това ...
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Абе не знам къде ви пълнят азота аз ходя в примекс, надуват ми гумите с азот от бутилка, досега не ми се е случвало да ми мръдне гума. Държа си гумите при тях на хотел, плащам по 60лв. Само ходя сменям зимните с летни и обратно които смаля оставам при тях на хотел, никога не съм имал проблем. Азота не променя обем при температурни амплитуди. Не ходете в махленски гаражни гумаджии щом като ви се променя налягането, знами ви лъжат, че ви слагат азот. Ходете при оторизирани гумаджии. 4 лв на гума.
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Кво налягане ве? ( преди 4 месеца )
    Дават например 2.5атм фабрично - пълниш го с БГ уж-азот и след 10-на км гледаш 3атм, че и повече! Или валне дъжд, захладнее и налягането бам на 2атм ... Ако е пък с въздух от бензиностанциите нещата са още по-трагични!
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    От #2 ( преди 4 месеца )
    Най-добре е да има в колата един манометър, ама от тия старите, те нямат грешка
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Неук ( преди 4 месеца )
    На бензиностанциите датчиците нямат тариране никога в живота си. Който си проверява налягането там, е убиец на пътя за останалите. Освен това там няма влагоуловители и като си сменят гумите подобни аматьори, по джантите си личи много ясно. Проверявам си гумите с уред. След смяната им се налага да ги допомпвам не повече от 0.2 десети на гума за 6 месеца при това само веднъж, а понякога никога. Ако си допомпвате гумите често и си мислете, че са ок, значи сте за лекар.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Абе ( преди 4 месеца )
    като спра на бензинджийница да зареждам си гледам налягането без значение с или без датчик съм за налягането. Това е всяка седмица. Така, че на седмица си гледайте налягането. Това с азота е добре, но да сте сигурни, че ви слагат такъв, защото на много места ви слагат нещо много различно и ви вземат парите само. За мен най-важното е да се кара с нови гуми до 5 г. най-много, а не втора употреба, както повечето правят. Аз компромис с гумите не правя. Сензора за налягането е пълна глупост!
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Абе ( преди 4 месеца )
    евроГайските простотии да въведат задължителни датчици на гумите, които струват колкото една гума и не отчитат вярно и не дават правилно налягане и сутрин е едно, а на обяд друго, а като отидете при гумаджия да ви смени гумите и ви откърти и счупи датчика на джантата ви заболява главата. А като искате да си вземете втори чифт гуми за да не свети ламбата на таблото си вземате и датчици. Китайски и почват проблемите, защото ако вземете оригинал цените са главозамайващи. Пълни простотии!
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    преди по-дълъг път, ако няма вграден датчик.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    #4 ( преди 4 месеца )
    не забравяй, че в БГ автопарка е доста стар - преди 2007-2008 налягане на гумите си е екстра и поне на малките коли го няма.
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    В базовото оборудване на всички коли има измерване на налягането в гумите а в премиум марките още 2001-2002г имаше датчици в гумите. При ниския клас не знам кога точно ги въведоха, но на жена ми Форд Фиестата от 2013г. и си следи налягането в гумите. А щом Фиета го има а е най-ниския клас на Форд, значи в средния клас може и преди 10г. да го има.