fallback

Учени: Електромобилите са "по-мръсни" от дизелите

Tesla Model 3 отделя 42 грама на километър повече СО2 от Mercedes C-Class 220d

Сравнително проучване на автомобилите от средния клас Tesla Model 3 и Mercedes C-Class 220d показа, че първият модел отделя повече въглероден диоксид в атмосферата от втория с дизелов двигател. Това е заключението на учените от изследователската група CESifo към Института за икономически изследвания в Мюнхен.

Въпреки ширещото се мнение, че масовото въвеждане на електрически превозни средства ще бъде безопасно за околната среда, се оказва, че един електромобил произвежда 25% повече вредни емисии в сравнение с кола, задвижвана от дизелов двигател. Така например, Mercedes C-Class 220 d излъчва 117 г въглероден диоксид на 1 км, а Tesla Model 3 - 159 г.

Изследването подчертава, че добивът и преработката на лития, необходим за производството на батерии, също изисква голямо количество енергия. Батерия с капацитет от 75 кВтч отделя от 10 до 14 хиляди килограма въглероден диоксид. Според учените, като се вземе предвид 10-годишния живот на батерията и средния годишен пробег на електрически автомобил от 15 000 километра, за какъвто тя е разчетена, за направата и по-нататъшното й преработване се изхвърлят 73-98 грама на въглероден диоксид на 1 км.

Експертите също така посочиха алтернативен път за развитие на екологичния транспорт: двигателите, работещи на метан. Според учените, тези автомобили отделят с една трета по-малко вредни вещества в атмосферата от дизеловите двигатели.

fallback
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    А що си мислиш, че саждите от комина на ТЕЦа са по-чисти? Кюмура ли е по-чист?! СО2 допринася за глобалното затопляне - сам по себе си той не е кой знае колко опасен, но при условие, че сме унищожили 50% от горите, които са естествен регулатор ако караме все така просто ще изпържим планетата!
  • #5
    бай Кольо ръждата ( преди 5 години )
    Аз не защитавам или отричам единия или другия тип задвижване. Просто според мен сравненията, които понякога се публикуват, са непълни- един аспект от това срещу друг аспект от онова. А това кое е по- замърсяващо по цялата верига- разговорът е безкраен.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    какво "мръсно" има във въглеродния диоксид бе - това са балончетата в безалкохолното!!! мръсни са саждите, пушеците и гняста, която излиза от ауспуха на гнусните смрадливи дизеляци!!!!
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Бай Кольо - дизела за да стигне до колонката е 27 гр/км въглероден отпечатък. А производството на автомобила е идентично и не се мери. Купе интериор и т.н. са танто за танто всъщност там са най-малко 16 гр/км защото се предполага, че ще издържи далеч повече от 10те години на батерията. Това, което не се казва обаче е колко мръсен е тока с който се зарежда. Средно в развита Европа е под 20% произвеждания от ВЕИ ток - всичко друго е мръсно! И не са 25% - поне 50% по-мръсни са електричките!
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    То се знае отдавна! Остава и най-глупавите да го разберат! електриката има файда само ако няма батерия!
  • #1
    бай Кольо ръждата ( преди 5 години )
    Тук нещо ми прави впечатление- за дизеловата кола са посочени само емисиите, които отделя при движението си. За електрическата, тя не отделя при движение, са посочени всички емисии в жизнения цикъл- движение, преработка, производство на батерии и т.н. Но дизелът, за да стигне до резервоара на колата, също минава през добив, транспорт, преработка и т.н. Производството на автомобила също изисква енергия. Тези неща също имат въглероден отпечатък, но той някакси не се споменава.
fallback
Последни