fallback

10 000 заявки за кола на слънчеви батерии

Sion се предлага само в една версия на цена от 25 500 евро

Германската компания Sono Motors е получила 10 000 предплатени заявки от цяла Европа за своята електрическа кола на слънчеви панели. Така от юни миналата година броят на потенциалните купувачи се е удвоил. Заявките са направени от над 20 страни. Повечето купувачи са частни лица и нестопански клиенти или търговски партньори.

"При предварителните поръчки за Sion, десет хиляди души ясно заявиха своята ангажираност към екологосъобразна и устойчива мобилност", коментира Йон Кристианс, главен изпълнителен директор и основател на Sono Motors. "Търсенето на отговорност към околната среда ни обединява с всички тези хора. Ние вярваме в един свят, в който всяко превозно средство се захранва от електричество и се споделя. Това е визията, която ни води", добави той.

Автомобилът ще бъде сглобяван от наследника на SAAB - National Electric Vehicle Sweden (NEVS) в Швеция. Производството ще се основава само на възобновяеми енергийни източници и трябва да започне през втората половина на 2020 г. Моделът ще се предлага само в една версия на цена от 25 500 евро.

Sion е оборудван с литиево-йонна батерия, като всички електромобили. Той обаче има слънчеви панели, които са вградени в покрива, предния капак и вратите. Капацитетът на батерията е 35 кВт. Моделът може да измине 250 км, а енергията, акумулирана от слънчевите батерии осигурява още 34 км допълнителен пробег на ден. Електромоторът има мощност от 161 к.с. и 290 Нм максимален въртящ момент. Sion ускорява от място до 100 км/ч за 9 сек, а максималната му скорост е 140 км/ч. 80% от капацитета на батерията се достига за 30 мин на станция за бързо зареждане.

Снимки: Sono Motors

fallback
  • #13
    carpe_diem ( преди 5 години )
    А това, че ще се произвеждат в завода на СААБ, е супер. Стискам им палци.Гледах и клипче преди няколко месеца на youtube канала на Fully Charged. Хората са амбициозни, имат някакво финансиране... Ще видим.Не знам колко тажат и панелите, ама ако не 34, то поне 10 или 20 км пробег на ден да идват "от въздуха", ще е идеално. И да, хората на запад имат градска кола - с по-добър емисионен стикер (по-лесно придвижване в центъра и паркиране) и шлеп за извън града (или просто ползват влак/самолет).
  • #12
    carpe_diem ( преди 5 години )
    Много ме кефи ограниченото мислене на повечето съфорумци...Ако бяха всички като вас, още колелото нямаше да сме измислили, нито огънят, камо ли електромобила...Очевидно са малко грозни тези коли, леко тромави може би... Не съвсем практични.Обаче пазар за тях има. Малък, но с времето ще нараства с подобряването на технологиите.Никой няма ей така от нищото да ви направи електромобил, дълъг 4.50 м, да тежи само 1 тон, да има пробег 1500 км и да се зарежда с 200 км на ден от слънцето...
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Всички немски компании са съмнителни. Всъщност не са! Те са доказани мошеници. На бас че пак някаква врътка са измислили. Немска фирма, а ще сглобяват в Швеция,където заплатите са по-високи, а накрая колата излиза по-евтина от останалите на пазара. Как го правят този номер, ако няма някаква схема?
  • #10
    Факт! ( преди 5 години )
    Тва е съмнителна кола от съмнителна компания.
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Цената е просто супер! Добре де, значи можело и да е по-евтино! Защо другите толкова много надуват тези цени за електричките не мога да разбера? Интересно ми е обаче кой е производителя на батериите и на задвижващата част на автомобила. Имам съмнението, че 99% това са китайски фирми. Не, че нещо имам против китайските стоки, но като чуя китайско и ми светва сигналната лампа, че може да не го бива. Та и тук така. Нека се докажат, като добри и здрави пък тогава може и аз да си поръчам.
  • #8
    do: Факт! ( преди 5 години )
    И докато щял ден си на плажа примерно, батерията ти се зарежда и после си джиткаш до хотела, по ресторанти и заведения БЕЗПЛАТНО! Или отиваш на работа. Оставяш я на паркинга и като свърши раб.време излизаш и батерията ти е готова да се прибереш у вас БЕЗПЛАТНО! Ще ходиш до магазина да пазаруваш. На няколко км. е. Отиваш БЕЗПЛАТНО. Ако си с кола с ДВГ тези няколко км. ти излизат презноса. Колата харчи над 10/100 и скапваш двигателя. тук го нямаш това. Ако искаш до т0алетна можеш да ходиш с нея.
  • #7
    do: Факт! ( преди 5 години )
    Ти наистина ли си толкова зле или се правиш? Много хора си купуват кола само за из града. На запад това е нормална практика. Имаш си втора кола за извън града или нямаш изобщо, защото ползваш самолет, ако трябва да ходиш по-далече. А и какъв е проблема с тази кола да я ползваш за извън града. 250 км +34 от слънцето са ти 284 км пробег. За тези км. няма начин да не спреш да починеш да пиеш едно кафе. За 30 мин. ти се зарежда на 80% батерията. Ей ти още 200 км. Стигаш спокойно до морето от София.
  • #6
    Харалампи ( преди 5 години )
    Е как кой? 10 000 заявки имат хората.
  • #5
    Факт! ( преди 5 години )
    А бе шведче замръзнало кой че даде толко фишеци за тая неизползваема кола.Кой си купува кола само за в град.Тва не става за нищо една градушка и е аут.
  • #4
    SAAB ( преди 5 години )
    20 км на ден да печели от слънчевите панели, на много хора това им е дневния пробег или малко повече. Та много рядко ще трябва да се зарежда, ако се ползва за градска кола. 25 500 евро е отлична цена! Само си помислете какви разходи за поддръжка и гориво има това нещо и се сетете как ако се кара по 100-120 км на ден за служебни цели (примерно от търговски представител) колата всъщност излиза БЕЗПЛАТНА ;)
fallback
Последни