Вече почти всички марки, дори най-луксозните - Bentley, Lamborghini, Maserati и Rolls-Royce, предлагат всъдеходни модели. Такива скоро ще имат в гамата си Ferrari и Aston Martin. По-рано и премиум-производителите се настаниха сериозно в този клас, като последни на модата се предадоха Jaguar и Alfa Romeo. Как обаче се стигна дотук? Нека проследим пътя, който изминаха тези модели. Той започва преди повече от 100 години.
1986 - Lamborghini LM002
Както Range Rover, така и Rambo-Lambo не е планирано като луксозен модел за шейхове и шефове на компании. Той е направен за американската армия, но 12-цилиндровият двигател му изиграва лоша шега. Вместо да го сменят с по-прост агрегат, италианците поемат в обратна посока - правят всъдехода по-луксозен и съответно още по-скъп.
Така се появява първият модел от този сегменти, който се прави на ръка. Тиражът му е мизерен - 328 бройки. Заради огромния V12 се налагат промени в конструкцията на предния капак, където се появява гърбавина, пречеща на видимостта. Въпреки мощността от 445 к.с., ускорението от 0 до 100 км/ч отнема цели 10 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч.
Както Range Rover, така и Rambo-Lambo не е планирано като луксозен модел за шейхове и шефове на компании. Той е направен за американската армия, но 12-цилиндровият двигател му изиграва лоша шега. Вместо да го сменят с по-прост агрегат, италианците поемат в обратна посока - правят всъдехода по-луксозен и съответно още по-скъп.
Така се появява първият модел от този сегменти, който се прави на ръка. Тиражът му е мизерен - 328 бройки. Заради огромния V12 се налагат промени в конструкцията на предния капак, където се появява гърбавина, пречеща на видимостта. Въпреки мощността от 445 к.с., ускорението от 0 до 100 км/ч отнема цели 10 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч.