fallback

Фокусът на Ford: тестваме най-важния модел на марката за Европа

Четвъртият Focus е запазил всички достойнства на третия - освен цената (ВИДЕО)

Последните месеци никак не са леки за Ford: компанията обяви масови съкращения на работници в Европа и се готви здравата да ореже моделната си гама. Занапред фокусът ще е изцяло върху кросоувърите и върху двата модела, които винаги са били гръбнакът на тази марка на Стария континент: Fiesta и Focus. Подходящ момент да видим какво предлага изцяло новото поколение на семейния хечбек.

ПЪРВОТО ПОКОЛЕНИЕ на Focus се появи преди повече от 20 години и стана сензация. Отчасти причината бе в интересния за онова време дизайн. Но най-вече - в окачването и управлението, които го правеха най-забавната за каране кола в сегмента. В четвъртото поколение няма никакви радикални промени: основните оръжия си остават шасито и окачването. Макар и с известни компромиси.

ПОД КАПАКА НА ТЕСТОВАТА ни кола е познатият еднолитров турбобензин Еcoboost, в този случай развиващ 125 конски сили. Съчетан е с 6-степенна ръчна трансмисия. Но Ford вече предлага и нов 8-степенен автомат, за който уверява, че е по-добър от предишния с шест предавки.

Двигателят няма как да изненада с нещо - той се справяше добре и при прeдишното поколение на модела, така е и сега. За някои хора тези 3 цилиндъра и 125 коня може да не звучат кой знае колко убедително, но са напълно достатъчни. С тях можете да се справяте уверено при поредица от завои, както и да изпреварвате спокойно. Единственото, което трудно бихте постигнали, е обявеният от Ford разход на гориво от 5 литра на 100 километра. Ако успеете някак през цялото време да карате на шеста с 80 километра в час, може и да се получи. Но в истинския живот разходът е доста над 7 на сто. . ВЕЧЕ СТАНА ДУМА, че основната заслуга за поведението на автомобила се дължи на шасито и окачването. Но всъщност това важи само за високите нива на оборудване, които продължават да разчитат на Макферсон отпред и многозвенно окачване отзад. По-базовите версии обаче са с твърд заден мост и далеч нямат същата пъргавина.

 

Ford Focus 1.0 EcoBoost

995 куб. см работен обем

125 к. с. максимална мощност

170 Нм макс. въртящ момент

10 секунди 0-100 км/ч

Самите амортисьори имат система за електронно регулиране, чиито настройки могат да се променят. Същото се отнася и за педала на газта и за кормилното управлние - но и тези глезотии са само за клиентите на по-скъпите версии.

ОКАЧВАНЕТО Е МАЛКО ПО-ТВЪРДО от обичайното за сегмента, но пък за сметка на това накланяне в завоите няма и автомобилът се държи много уверено. Воланът е директен и позволява забавления. Обновената скоростна кутия превключва с приятна лекота.

Добри думи заслужава и интериорът - умерено подобрен спрямо предишния. Мястото в салона е забележимо повмече заради с 5 сантиметра по-дългото междуосие. Предишният Focus страдаше от твърде малкия си багажник, но сега обемът е увеличен с 60 литра, до общо 375.

ИЗОБЩО НОВИЯТ FOCUS е получил умерени подобрения в доста области. За съжаление сред тях е и цената. Нашата тестова кола - в ниво ST Line и добавени двузонов автоматичен климатик и автоматични чистачки - заковава летвата на 49 200 лева. Което е малко стряскащо за доскоро най-достъпния автомобил в този сегмент. Но е факт, че в автомобилния свят напоследък се вихри сериозна инфлация, и няма как да очакваме, че Focus ще остане изключение от правилото.

 

 

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 5 години )
    До 16 и 17 - уточнете се че се говори за градско тип голям град с интензивен трафик и задръствания. Иначе е горе долу вярно - 1.8 бензин 140 коня в София без проблем си прави 12 до 14 според сезона.
  • #18
    до #14 ( преди 5 години )
    ".. когато има турбо, има и проблеми." - - това от кварталния майстор ли го чу? чудех се досега, но вече знам че си от "специалистите". Да турбините искат някаква поддръжка след 200 000км, но не е някаква драма. Вървенето е несравнимо при еднакви други условия - питай ти някой приятел ;) . Стига си сравнявал най-мощната мазда, която също е на кантар и иска свикване. Другите мотори на маз са смърт.. Не знам къв трябва да си да си причиниш това за тия пари. Красота само без динамика не става ;)
  • #17
    анонимен ( преди 5 години )
    До 16Не е толкова абсурдноВсе пак написах-приблизителноИмам Ауди 2000 бензин150 КС Под 12 на сто не гориИмам и форд Фокус 125 екобустПод 9.3 не гори а е новТака че сметките са приблизително точниВсе пак приблизително
  • #16
    До: 13 ( преди 5 години )
    Това звучи абсурдно! По тази формула, излиза че 1.5 150 коня гори 12л./100км. градско или 2.0 190 коня гори 15,2л/100км ???
  • #15
    До: 12 ( преди 5 години )
    Ако пък няма кого да попиташ, просто питай чичко ти Гугъл за повече инфо като напишеш " 1.5 tsi problems " . И това са още като новички на малко километри, тъй като тези двигатели излязоха 2016-а, като замениха 1.4. После напиши 2.0 skyactive G problems и ще видиш какво ще намериш - само обяснения как е направен двигателя.
  • #14
    До: 12 ( преди 5 години )
    И как точно реши, че 1.5 турбо върви като плеснат кон, а двулитровия на Мазда не. Има си официални показатели, има си и неофициални клипчета на тестове за упражнението 0-100 , правят го за еднакво време, въпреки че Маздата е с 30 коня по-малко. Относно живота на двигателя, попитай някой твой познат, който може да ти го обясни. Елементарно е да се сетиш също, че когато има турбо, има и проблеми. Когато изтискваш коне от малък обем, също не е трудно да се сетиш за резултата.
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    Мисля че споровете относно колко гори една кола са излишниУмножете конските сили по 80 гр на к с и ще получите приблизителният разход в градски условия
  • #12
    до Jezza ( преди 5 години )
    Предпочитам да върви като плеснат по *** кон, отколкото да се чудя да слизам ли да бутам или кво.. Това за след 200к км и проблемите имаш някаква статистика или си специалист по природа?
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Майкооо, толкова пари за това нещо с това моторче. Абе тея луди ли са или са ги били с мокър *** по главите? Ами те до сега продаваха заради ниските цени, а не заради това, че са много убави и здрави. Сега не виждам при такава цена кой луд ще си вземе Форд. А и този двигател е пълна скръб. Ама пълна ви казвам. В ниските обороти и малки скорости създава някаква илюзия, че горе-долу върви, ама над 60-70 км/ч почва да умира и разбираш, че за нищо не става освен за градска кола с висок разход.
  • #10
    Jezza ( преди 5 години )
    И как по точно реши, че еднолитровия екобуст вървял ? 0-100км/ч. 10сек. ? На мазда двулитровия атмосферен го сравнявай с 1.5 турбинираните. И какво му е умрялото 0-100км./ч. 8.9. Лично съм го правил и за малко под това. И не разбирам, някой коментари по-долу пишете за тоя двигател на Фокуса какъв умрял бил, ами те всички в Европа са с такива двигатели 1.0 или 1.5 - Ford, VW, Skoda, Seat. Те първа предстои на всички, които ще ги карат след 200К да имат ядове с тия турбибинирани миксерчета.
fallback
Последни