fallback

Автомобилите получават още един филтър

Той ще предпазва от праха от износването на накладките

Германската марка Volkswagen тества нов филтър, който ще се появи на нейните модели след 2 години. Той предпазва от праха, получаван от износването на накладките на спирачките, като е разработка на компанията MANN+HUMMEL, съобщава Autoevolution.

Според оценки на MANN+HUMMEL, само в Германия ежегодно във въздуха попадат 10 000 тона "спирачна прах" - така експертите наричат продукта, който се получава от износването на накладките. Новите филтри, поставяни на спирачните дискове, би трябвало да решат този проблем.

Устройството тежи около 500 грама и може да улавя около 80% от "спирачната прах". Филтърът е универсален и може да се постави на всякакъв вид спирачни системи, като не се нуждае от допълнително захранване. Той вече се пробва на тестови прототипи на Volkswagen, въпреки че инженерите, отговарящи за окачването, изобщо не са във възторг от него. Причината е, че то увеличава теглото, което се отразява негативно на управляемостта на самия автомобил.

По данни на Световната здравна организация, замърсяването на околната среда е причина за смъртта на поне 3 млн. души на година. Частиците, отделяни от спирачките на автомобила провокират сърдечни и белодробни болести, което означава, че и други компании освен Volkswagen, съвсем скоро ще започнат да използват подобни устройства.

Снимки: Motor1

fallback
  • #8
    Realism mdfk ( преди 4 години )
    А колко тона *** ще излезе от производството на тея филтри ...а?Май малко повече от прахта...да им имам екологиите
  • #7
    младен ( преди 4 години )
    "...марка Volkswagen тества нов филтър..."Абе на тия само филтри са им у картуните бре. Не моат да измислят друго.Ако вземе да измислят как да боднат рекуперативно спиране у кюнците им няма да има нужда да мислят други щуротии.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    електричките се предлагат с вградена от производителя безплатна екстра дистанционно запалване
  • #5
    111 ( преди 5 години )
    Това "ново задвижване" също си има спирачни дискове и ако набиеш спирачки пак ще има прахоляци. Освен това и сега двг се използва за моторна спирачка, стига да не шофираш бясно. Интересно ми е една електричка като се самозапали и трябват 10000 литра вода за да се изгаси това минава ли за екологично ?
  • #4
    теслЪ ( преди 5 години )
    Аз искам филтър на седалката , че като пръднаа да не мирише в купето!
  • #3
    Инж. Ганев ( преди 5 години )
    И тва ще отмре като всички коли минат на новото задвижване. Те ползват моторната спирачка в 95% от спиранията (реално *** в дисковете имаме САМО при резки и екстремни спирания). Там накладки се сменят 1-2 пъти за живота на колата, а дисковете, ако не са криви - никога :D Отделно ще си заминат и гърнетата, катализаторите, DPF-филтрите и AdBlue системите, горивните, маслените и въздушните филтри, подгревните и запалителните свещи, алтернаторите, ремъците, стартерите, вакуум маркучите изобщоо. ...
  • #2
    младен ( преди 5 години )
    Ако използват всички, дори и ДВГ, рекуперативно спиране ще се намали с поне 50%~60% тоя прах.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Не може ли да се промени материала на спирачките
fallback
Последни