fallback

Основател на Tesla направи сериен електромобил

Кросоувърът Seres SF5 повтаря схемата на Model X

Компанията Seres, известна преди това като SF Motors, сега е част от китайският концерн Sokon Industry Group. През миналата година тя купи завода на фирмата AM General в САЩ, а веднага след това самата тя беше закупена от друга компания InEVit, която е собственост на един от основателите на Tesla Motors - Мартин Еберхард.

Той се зае със собствен бизнес, след като Илон Мъск го изгони със скандал от Tesla, като се насочи към същата област - създаване на платформи и агрегати за електромоболи. С помощта на китайците компанията на Еберхард започна да прави собствени машини, а самият той беше назначен за директор по иновациите и вицепрезидент.

Точно преди година SF Motors представи два концептуални модела, а сега единият от тях вече е в серийно производзводство. Това е кросоувърът Seres SF5, който се сглобява в завода на Sokon в Чунцин. Дължината му е 4700 мм, като до голяма степен повтаря схемата на Tesla Model X.

Салонът е оборудван в минималистичен стил, като основна роля в него играе 17-инчовият дисплей на мултимедийната система, от който се управляват климатика и някои други системи на автомобила. Самата мултимедия има операционна система Ali OS 2.0 с достъп до интернет и гласово управление.

Кросоувърът е получил изцяло светодиодни фарове, стъклен покрив, електрическо регулиране на седалките, виртуален приборен панел, проекционен екран и адаптивен круиз-контрол, който от компанията-производител определят като автопилот от второ ниво.

Двата електромотора на Seres SF5 също повтарят схемата на Tesla Model X, като са разположени по един на всяка ос. Стандартният вариант развива мощност от 694 к.с. и 1040 Нм, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди и развива 250 км/ч. Мощността на батериите не се уточнява, но се знае, че кросоувърът изминава 500 км с едно зареждане.

Втората версия - EVR, представлява хибрид с 1,5-литров бензинов турбомотор със 122 к.с., който не е свързан с колелата, а играе ролята на генератор на батерията. В случая електромоторите са със същите арактеристики, но ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,5 секунди, а максималната скорост е 230 км/ч. Визуално този вариант може да бъде отличен по вентилационните отвори в предната част.

Поръчки за електромобила ще започнат да се приемат по време на предстоящия автосалон в Шанхай, където ще станат ясни и цените. Амбициите на компанията са до 2025 г. да пусне на пазара 25 модела на ток, сред които ще има кросоувъри, седани и миниванове.

Снимки: Seres

fallback
  • #3
    Симо ( преди 5 години )
    Ако познавахте фирмата и автомобила SF-5 , нямаше да пишете глупости на търкалета. Базата същата , като на по големият модел SF-7 и се състои от алуминиева рама със симетрични мостове,като на предния има шарнири за управлението на колелата.Това за разлика от Тесла позволява да си поръчате автомобила с каквото си поискате задвижване и конфигурация на двигателите. Можете да поискате 1-4 двигателя. С 2 изминава 700 км, а с 4 - 500 км с едно зареждане.) От 0-100 км/ч 2.5 сек. с 4 дв. Тесла ДГД.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Да бе, да.... то и мармотите увиват шоколади...
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Супер кола американците дръпнаха при ел.колите!При ел колите битката ще е американци с азиатците корейци китайци японци.Немците са още 124 чист дизель те и нокия бяха така сега никой не ги знае!
fallback
Последни