Ако се озовете във фабриката на Volkswagen във Волфсбург и ви попитат дали искате да опитате "част 199 398 500 A", не се стресирайте излишно. Става дума чисто и просто за кренвирши.
Най-големият производител на автомобили в света прави също вурстове, и то в индустриални количества. Всъщност толкова индустриални, че през 2015, 2017 и 2019 компанията е продала повече кренвирши, отколкото автомобили. Наричани Volkswagen Originalteil ("оригинална част"), вурстовете са популярни из цяла Германия и дори получават поръчки от чужбина.
Началото било далеч по-скромно: през 1973 тогавашната управа на компанията решила да прави собствени вурстове и кетчуп на територията на фабриката, за да изхранва работниците. Това едновременно щяло да намали разходите и да гарантира качеството на храната. Заради заводския правилник новата "част" трябвало като всички автомобилни компоненти да получи идентификационен номер: "no. 199 398 500 A”.
Постепенно "марковите" вурстове придобиха почти култов статут и през 2017 компанията продаде 7 милиона парчета от тях - повече от всички пласирани автомобили с марката VW. За да ги опитате, не е задължително да си купувате и Golf - но все пак помага.
Все пак и вурстовете трябва да се променят в крак с времето, както и автомобилите на VW. Пред 2021 компанията обяви, че спира производството на къривурст от месо и го заменя с вегетарианската му версия в столовете за работниците на концерна. Ход, който предизвика доста гневната реакция на бившия германски канцлер Герхард Шрьодер.