fallback

Toyota дава на света патентите си за хибриди

Достъпът до технологичните решения ще е възможен преди края на 2019 г.

Toyota ще преотстъпи голяма част от своите 20 000 действащи патенти за хибридни автомобили на всяка една компания, която иска да се възползва от тях. Това съобщи Nikkei Asian Review, като японското издание е цитирано от агенция Reuters.

Достъпът до патентите, които предстои да станат безплатни за ползване от трети страни, ще е възможен преди края на настоящата година.

Предполага се, че най-голям интерес ще има към патентите на Toyota, свързани с работата на електромоторите като част от хибридната система на автомобила, на батериите и конверторите, но японците не планират да се ограничат с информация само за тези компоненти.

Toyota е компанията, която първа пое по пътя на хибридизацията на масовите си модели и дълги време Prius беше символ на екологичните возила в глобален мащаб.

В последните години обаче много от големите автомобилни компании на практика се отказаха от инвестициите в развитието на хибридни технологии, за да могат да насочат повече средства към електромобилите и системите за автономно придвижване. В Toyota пък се насочиха сравнително късно към електромобилите, като аргументът на японците е, че хибридите са много по-реална възможност за близкото бъдеще по отношение на оптимизирането на работата на модерните бензинови двигатели.

Със свободния достъп до тези патенти в Toyota се надяват да дадат нов тласък на развитието на хибридите в цялата автомобилна индустрия, като така ще спестят време и много пари на конкурентите си, но пък ще запазят интереса им към тези технологии.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Време е да дадат на света и патентите за парните двигатели. Светът има крещяща нужда от тях ;)
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    "Toyota дава на света патентите си за хибриди" , но никой не ги иска.
  • #4
    До Владо ( преди 5 години )
    Ами доста са. Дори и Киа/Хюндай го правят това упражнение в не plug-in версиите на Ниро/Йоник.А специално Хюндай демонстрират на реалните тествове най-нисък разход на електроенергия при електрическите автомобили.
  • #3
    Владо ( преди 5 години )
    Също съм карал RX450.Автомобила си ускорява чудесно, и е с напълно достатъчни динамични характеристики.Вероятно цитираното BMW е по-бързо.И какво то това?Задвижването не е архаично, а възможно най-добрата система.Кажи ми един хибрид (освен Toyota, а вече и BMW), който е способен да се движи само на електричество, без да работи ДВГ.Hybrid Synergy Drive е възможно най-комплексната система, покривайки всички възможни режими на работа възможно най-ефективно.Напоследък и хиперколите са хибрид ...
  • #2
    BakalovG ( преди 5 години )
    Хибридите на Тойота са най-доброто решение за градско и близки разстояния(на магистралата дизел дава по-малко разход)-3.5 разход по спецификация, реален малко над 5. Става и на газ, демек 5 лева разход, метана по-евтино ли идва? Айде сега, кажете ми колко дизела дават 5/100 градско? Като говорим само за автоматична кутия - ръчката е вече отживелица и крайно непрактична за градско. За тишината и удоволствието да пъплиш на ток в трафика да не говорим. Другия месец ми идва хибрида,дизела в продажба
  • #1
    Владо ( преди 5 години )
    Хибриди има вече почти всяка марка.Определено тези на Toyota са най-добри.Вече и на BMW, защото японците им дадоха технологията си.Хибридите наистина са непосредственото бъдеще.Преминаването към чисто електрическо задвижване ще отнеме доста годинки, дотогава ще сме на хибриди.А колко се търсят, че дори се и продават - има статистики, официални данни, пък и може да се огледате по улиците.Ще забележите доста хибриди на Toyota.90 % от такситата в Милано и Барселона са хибриди на Toyota.
fallback
Последни