При появата на новото поколение на Porsche 911 много почитатели на модела сякаш си отдъхнаха с облекчение, че класическият спортен автомобил не е хибрид или пък, не дай Боже, електрически. Дали обаче това ще е толкова лошо?
Без значение дали ни харесва или не, правилата за вредните емисии ще продължат да се затягат и това ще се отрази на автомобилите, сред които електромобилите ще стават все повече. От друга страна, продажбите на спортни купета в световен мащаб бележат намаление за поредна година и производителите се все по-близо до идеята да съчетаят динамиката и забавленията зад волана с нулеви вредни емисии.
Това важи и за Porsche, където екипът, отговарящ за развитието на новите модели полага невероятни усилия да създаде коли, които да останат верни на традициите на марката и в същото време да отговарят на изискванията на времената, в които тези коли се продават.
Същият този екип е подложен на постоянни критики от 90-те години насам, когато компанията реши да въведе водното охлаждане на боксерите, задвижващи 911. След това критиките бяха насочени към въвеждането на турбото, после срещу това, че задвижването 4х4 смени задното и т.н. Mission E и Taycan са бъдещето на Porsche и компанията ще се развива спрямо техните успехи и еволюция, така че 911 също ще трябва да намери място в новия свят. В близко бъдеще това означава plug-in хибридна версия на модела, а след това и изцяло електрическа.
Хибридните технологии не са нещо, което да уврежда имиджа на Porsche – доказателствата за това могат да бъдат открити на борда на Panamera E Hybrid Turbo S – 671 конски сили и 3,2 секунди за ускорение от 0 до 96 км/ч. Да не говорим за Porsche 918 или пък за състезателното 919 Hybrid...
Как обаче ще изглежда електрическото 911 и какво ще предложи този модел на феновете на Porsche? Това е големият въпрос, на който компанията трябва да отговори и със сигурност вариантите са няколко, при това всички ще са интересни. От което Porsche и 911 могат само да спечелят. Клейтън Холмс