Германският производител Porsche представи новия си модел Cayenne Coupe. С него марката ще се опита да конкурира законодателя в този клас BMW X6, както и появилите се след това Mercedes GLE Coupe, Audi Q8 и Lamborghini Urus.
На външен вид крос-купето се отлива от стандартния Cayenne по наклона на покрива и задната си част. Моторите и техническите детайли напълно повтарят стандартния кросоувър. Във всички версии на Cayenne Coupe е поставен спойлер на покрива, който е елемент от системата за аеродинамика Porsche Active Aerodynamics. При скорост от над 90 км/ч той се издига и увеличава притискателната сила на задната ос.
Заради това, че ръбът на покрива е с 20 мм по-ниска, челното стъкло и предните стойки изглегждат по-малки от тези на стандартния Cayenne. В същото време задната част е с 18 мм по-широка заради различните врати и калници.
Още в стандартното си оборудване Cayenne Coupe разполага с панорамен покрив, а като опция се предлага карбонов таван, който е част от допълнителен спортен пакет, намаляващ теглото. В него влизат и 22-цолови джанти GT Design, както и елементи от карбон и алкантара, а също така и спортна изпускателна система.
На задния ред са поставени две кресла, но при желание на клиента те могат да бъдат заменени от стандартен диван - както е при Cayenne. Обемът на багажника е 625 литра или 1540 литра при свалени седалки (при версията Turbo - 600 л и 1510 л съответно).
На първото време Cayenne Coupe ще се предлага в две версии - стандартна и Turbo. Първата разчита на 6-цилиндров двигател с мощност 340 к.с. и 450 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6 секунди (5,9 секунди със спортни пакет), а максималната скорост е 243 км/ч.
Cayenne Turbo Coupe е получил 4,0-литров V8 с две турбини, развиващ 550 к.с. и 770 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3,9 секунди, а максималната скорост е 286 км/ч.
Продажбите на крос-купето стартира още през тази година, като началната цена е 80 500 евро. При версията Turbo тя скача близо 2 пъти - 150 800 евро.
Снимки: Porshe