Кросоувърът Duster е най-успешният модел на Dacia, след като румънската марка стана собственост на групата Renault. От излизането му на пазарите по света преди 8 години досега са реализирани 1 млн. бройки, което е около 1/5 от общите продажби на компанията. Моделът се представя добре и в България, като през 2018 г. записа над 1000 продажби и ръст с около 15% спрямо предходната година.
В Dacia обаче не се задоволяват с постигнатото и ще се опитат да подобрят тези резултати, при това съвсем скоро. А важна роля за това трябва да изиграе новата версия на кросоувъра - Duster Red Line, която първо стъпва на българския пазар. Нейното основно оръжие е новият 1,3-литров бензинов турбомотор, който е разработен съвместно с германския концерн Daimler. Двигателят се поставя на някои модели на Renaut, като нашият екип имаше възможност да го тества на обновения Kadjar по-рано тази година.
При френския кросоувър агрегатът се предлага в два варианта на мощност - 140 и 160 к.с., докато при Duster той развива 150 к.с. и 250 Нм въртящ момент. Това е с 25 к.с. и 45 Нм повече отколкото предлагаше досегашния 1,2-литров TCe мотор, поставян на румънския модел. Двигателят е оборудван с филтър за твърди частици (GPF), като нивата на вредни емисии CO2 са 155 гр/км според новия цикъл на измерване WLTP.
От компанията производител посочват, че моторът разполага с най-новите и иновативни разработки на алианса Renault-Nissan, в това число и плазмено покритие (Mirror Bore Coating) – технология за покритие на цилиндрите, използвана за двигателя на Nissan GT-R с цел увеличаване на енергийната ефективност чрез намаляване на триенето и оптимизиране на топлопроводимостта.
Други технологии - като директно впръскване на горивото под налягане, увеличено до 250 бара, и специален дизайн на горивната камера за оптимизиране на въздушно-горивната смес, са внедрени с цел намаляване на разхода на гориво и CO2 емисиите.
Системата за двойно променливо газоразпределение на клапаните също е включена в новия двигател. Тя контролира всмукателния и изпускателния клапан като функция на начина на употреба на двигателя. Резултатът е по-висок въртящ момент при ниските обороти наред с по-висок и по-постоянен въртящ момент при по-високите обороти на двигателя за значително подобрено ускорение и поведение на пътя.
Новата версия на Duster ще се предлага само в два специални цвята - червен и сив, както и с допълнителни дизайнерски елементи. Сред тях са странични огледала с черно лаково покритие и червена линия, червени детайли по вентилационните отвори, дръжките на вратите и скоростния лост, специална текстилна тапицерия с червени детайл и 17-инчови алуминиеви джанти с червен център.
Версията с 4x2 задвижване вече е достъпна българския пазар, а през лятото се очаква и модификацията със с 4х4 задвижване.
Снимки: Dacia.bg