Ford ще съкрати 5000 работни места в заводите си в Германия плюс все още неизвестен брой във Великобритания, за да оздрави някак затъващите си европейски операции. В същото време компанията призна, че е увеличила възнаграждението на главния изпълнителен директор Джим Хакет с над 1.1 милиона долара. За 2018 година Хакет е получил общо 17.8 милиона долара като заплата, бонуси и компенсации в ценни книжа, срещу 16.7 милиона през 2017.
Джим Хакет е спечелил с над 1.1 милиона долара повече през 2018 спрямо 2017, независимо, че печалбата на Ford спадна наполовина
Главният принос на Хакет през последната година бе мащабният план за съкращения в европейския, азиатския и южноамериканския бизнес (на обща стойност 11 милиарда долара). Печалбата на гиганта се стопи наполовина най-вече заради представянето му извън северноамериканския пазар, където резултатите са все така силни.
В Европа Ford дава пряко работа на 53 000 души (и поне още толкова при поддоставчици, дилъри и пр.). От работниците 24 000 са в Германия, а 12 000 - във Великобритания. Вероятно до една трета от тях ще бъдат съкратени в хода на преструктрурирането. Освен това Хакет смята забележимо да ореже моделната гама на Ford Europe. Първа жертва на този план стана произвежданият в Германия миниван C-Max.
C-Max е от моделите, които ще отпаднат от гамата в Европа покрай плана за съкращаване на разходите на Хакет
От компанията потвърдиха, че са предложили споразумения за доброволно напускане на част от работниците си в Германия и САЩ. По-рано шефът на Ford за Европа Стивън Армстронг предупреди, че компанията ще прибегне и до "значително по-драматични" съкращения във Великобритания, ако страната напусне ЕС без споразумение за свободна търговия.
По съвпадение или нарочно, но плановете за съкращения бяха оповестени в същия ден, в който Ford публикува възнагражденията на водещите си шефове. Хакет е взел 1.3 милиона долара като заплата, 1 милион бонус, 10.3 милиона в ценни книжа и допълнителни 3.6 милиона от специалния насърчителен план на компанията.