BMW очаква трудна 2019 година и ще предприеме сериозни мерки за съкращаване на разходите, обяви новият финансов директор на групата Николас Петер. Това включва и спиране на някои не толкова популярни модели от доста разширилата се напоследък гама.
Трета серия Gran Tursimo няма да дочака ново поколение
Идната сряда предстои годишната отчетна конференция на BMW Group в Мюнхен, по време на която Петер ще обяви 7.9% спад на оперативната печалба за 2018 година. Това се дължи най-вече на два фактора - порасналите инвестиции в електромобили и неблагоприятните валутни курсове. "Очакваме силни насрещни ветрове да продължат да засягат целия автомобилен сектор и през 2019", заяви Петер, цитиран от Reuters. "При това положение ние възнамеряваме да разширим и задълбочим опитите за съкращаване на разходите".
Дори и при 8-процентовия спад обаче печалбата на на BMW преди данъци и лихви си остава една от най-високите в историята: 9.12 милиарда евро. Маржът на печалбата обаче пада от 9.2% през 2017 до 7.2% през 2018.
Със сигурност сред предвидените за съкращаване модели ще е Серия 3 Gran Turismo, потвърди Петер, въпреки че тя се радвала на "добри нива на търсене". Тя няма да дочака ново поколение.
Сериозен риск за компанията е и вероятността за "твърд" Brexit без сделка. BMW продължава да се подготвя за такъв сценарий, макар британският парламент да гласува да се поиска отлагане от ЕС. На германския гигант се падат над 15% от цялото автомобилно производство във Великобритания. BMW прави на Острова марките си MINI (в завода в Оксфорд) и Rolls-Royce (в Гудууд), както и близо 400 000 двигателя годишно в завода в Хамс Хол.