Идеята на Mercedes-AMG да лансира хиперавтомобил с хибридно задвижване – дериват на това, което компанията използва във Формула 1, се оказа успешна и интересът към One е изключителен.
Сега по този път или поне в подобна посока поема и Ferrari, като слуховете за бъдещ модел с V6 мотор с технологии от Формула 1 и хибридна система, се възродиха, след като папараци засякоха прототип, за който се смята, че е с такова задвижване. А Луис Камилиери потвърди, че този модел ще стане факт до 3 месеца, но всъщност няма да има много общо с Формула 1, противно на първоначалните очаквания.
Все още няма яснота дали бъдещият сериен модел ще възроди името Dino или пък ще се използва първо при задаващия се първи SUV в историята на марката – Purosangue.
Системата, съставена от 1,6-литров V6 и две хибридни системи достигна психологическата граница от 1000 конски сили във Формула 1, а в серийното производство тази мощност също няма да е проблем като подобно задвижване е подложено на по-скромни натоварвания и ще има малко по-дълъг живот. Поне такава е философията на Mercedes-AMG One.
Преди година в Женева покойният Серджо Маркионе потвърди, че Ferrari планира модел с хибридно задвижване, като поясни, че това се прави, за да може компанията да се справи с по-строгите екологични норми, а не толкова в търсене на допълнителна мощност. Сега обаче става ясно, че основната цел на използването на хибридните технологии ще е „запълване” на турбо дупката на бензиновия мотор, а не толкова снижаване на вредните емисии.
А съдбата на възраждането на Dino е показателна за пътя на хибридните системи от Маранело към пазара. Маркионе беше нарекъл Dino „логично допълнение към гамата” на марката, а бившият шеф, отговарящ за развитието на моделите на Ferrari Амедео Фелиса също беше поддръжник на проекта. Но миналата година наследникът на Маркионе Луис Камилиери обяви, че няма надежда „технически прогресивен” V6 двигател да се появи на борда на модел, носещ името Dino. Затова и веднага се появи слух, че всъщност моделът ще е казва 486.
За разлика от Формула 1 обаче в този случай Ferrari работи с двигател с по-голям работен обем – V6 моторът е 2,9-литров и мощността му е над 600 конски сили. Предполага се, че във вариант plug-in хибрид мощността на системата ще нарасна с над 100 конски сили, като електромоторът ще е наместен между двигателя и скоростната кутия. Различни източници от Маранело сочат, че Черните кончета едва ли ще последват Mercedes и ще използват версия на състезателния 1,6-литров двигател от Формула 1, тъй като това означава по-сериозни разходи за развитието му за серийно производство.