Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Босът на Geely предрича фалити в индустрията

Ли Шуфу очаква сериозна трансформация на китайското производство

Босът на Geely предрича фалити в индустрията

Сериозни трусове, фалити и преструктуриране в китайската автомобилна индустрия предрече президентът на Geely Ли Шъфу. Той коментира близкото бъдеще на най-големия пазар на автомобили в света и местната автомобилна индустрия по време на годишната сесия на китайския парламент, на който той е член.

Китайският пазар записа спад на продажбите през втората половина на 2018 година, като това не се беше случвало от над 20 години и за последно продажбите там се колебаеха нагоре-надолу в средата на 90-те години. През януари обаче продажбите продължиха да спадат, като се очаква, че официалната статистика ще обяви, че и през февруари този тренд не се е променил. Това съответства на цялостното забавяне на китайската икономика, което провокира правителството да планира пакет мерки за преодоляване на този период.

„Китайската автомобилна индустрия е изправена пред фалити, сериозно преструктуриране и трансформация на производството на коли, като това ще се случи в следващите 3 или 5 години”, прогнозира Шуфу, цитиран от агенция Reuters.

Шуфу и Geely притежават почти 10 процента от Daimler, а отделно от това китайският гигант е собственик на Volvo, Polestar, Proton и Lotus и се превърна в символ на агресивните инвестиции на китайските автомобилни производители в последните години.

В последните 2 години подобни прогнози за китайското автомобилостроене се чуват основно от независими анализатори, които са на мнение, че няма начин всички стартъпи и производители да оцелеят в близко бъдеще, особено като се има предвид, че производственият капацитет на местната индустрия надхвърля в пъти продажбите на местния пазар, а износът на коли става все по-труден.

В деня, в който Шуфу скицира мрачната картина на близкото бъдеще на китайската автомобилна индустрия, от Polestar заявиха, че ако митата за внос на коли в Щатите останат, то новата марка на Volvo няма да продава там електромобилите си. Polestar наскоро представи електрическия Polestar 2 с мощност малко над 400 конски сили и цена, съизмерима с тази на Tesla Model 3.

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не се карайте за миналата година ВАГ имат близо 3 милиона продажби в Китай от близо 11 милиона продажби общо. Сега си смятайте процентите колко са.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Разбира се, че ще има. Китайската комунистическа партия като каже: ти, ти и ти ще фалирате. И те фалират.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    По-скоро са 4М продажбите им в Китай. Цели 38% от общите им продажби. Доста внушителна цифра. А драмата за германците в Китай тепърва предстои, защото китайското правителство спонсорира само ел. коли, и няма голяма логика китайците да си купят ФВ или БМВ произведено с китайски части, вместо за половината пари да си вземат оригинала. Горе-долу същото което е на път да се случи със Самсунг и отчасти с Епъл ...
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    а волво как ще се набълбукат с вода
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    400 хиляди продажби в Китай не са 1/2 от над 10 милиона продажби.
  • #1
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Прав е човека. Най-много ще пострадат компаниите с най-големи продажби на китайският пазар като ГМ и ФВ. В случая с ФВ нещата са направо трагични, защото 1/2 от продажбите им са в Китай каквото и да си представят феновете им. Да са живи и здрави германските фирми които осигуряват голяма част от останалите им продажби, защото всички те купуват служебни коли от тях, също и за клоновете си. Рано или късно нещата ще си дойдат на местата ...