Сериозни трусове, фалити и преструктуриране в китайската автомобилна индустрия предрече президентът на Geely Ли Шъфу. Той коментира близкото бъдеще на най-големия пазар на автомобили в света и местната автомобилна индустрия по време на годишната сесия на китайския парламент, на който той е член.
Китайският пазар записа спад на продажбите през втората половина на 2018 година, като това не се беше случвало от над 20 години и за последно продажбите там се колебаеха нагоре-надолу в средата на 90-те години. През януари обаче продажбите продължиха да спадат, като се очаква, че официалната статистика ще обяви, че и през февруари този тренд не се е променил. Това съответства на цялостното забавяне на китайската икономика, което провокира правителството да планира пакет мерки за преодоляване на този период.
„Китайската автомобилна индустрия е изправена пред фалити, сериозно преструктуриране и трансформация на производството на коли, като това ще се случи в следващите 3 или 5 години”, прогнозира Шуфу, цитиран от агенция Reuters.
Шуфу и Geely притежават почти 10 процента от Daimler, а отделно от това китайският гигант е собственик на Volvo, Polestar, Proton и Lotus и се превърна в символ на агресивните инвестиции на китайските автомобилни производители в последните години.
В последните 2 години подобни прогнози за китайското автомобилостроене се чуват основно от независими анализатори, които са на мнение, че няма начин всички стартъпи и производители да оцелеят в близко бъдеще, особено като се има предвид, че производственият капацитет на местната индустрия надхвърля в пъти продажбите на местния пазар, а износът на коли става все по-труден.
В деня, в който Шуфу скицира мрачната картина на близкото бъдеще на китайската автомобилна индустрия, от Polestar заявиха, че ако митата за внос на коли в Щатите останат, то новата марка на Volvo няма да продава там електромобилите си. Polestar наскоро представи електрическия Polestar 2 с мощност малко над 400 конски сили и цена, съизмерима с тази на Tesla Model 3.