Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Британци монтираха "механични" скорости в електромобил

Тестват технологията в прототип, създаден на базата на Jeep Renegade

Британци монтираха

Британската компания GKN провежда в шведския град Арйеплог интересни тестове на демонстрационния електрически автомобил GTD19. Неговата най-отличителна черта е, че това е първата кола на ток в света, която има двустепенна скоростна кутия.

Прототипът е създаден на базата на Jeep Renegade. Той е оборудван с електродвигател с мощност 163 к.с. на предния мост. Две предавки позволяват да се комбинира енергична динамика по време на потегляне (на първа) и висока максимална скорост (на втора), като в същото време намалява консумацията на енергия.

GTD19-1

От GKN обясняват, че тяхната двустепенна скоростна кутия е конфигурирана да осигурява плавно смяна на предавките с минимални загуби на мощност и въртящ момент, както и потенциал за ускоряване, увеличаване на ефективността и на максималната скорост.

Освен това британските инженери са използвали в GTD19 технологията eTwinster, при която благодарение на двойка многодискови съединители блокът може да регулира плавно подаваната към полуосите тяга, като се прехвърлят до 2000 Нм на едното колело, докато максималната обща тяга на двете колела е 3500 Нм.

По този начин системата помага да се модулира висок първоначален въртящ момент на електродвигателя, контролира ускорението, прави го бързо и гладко, а също така осигурява по-голям страничен контрол и оптимизира динамиката на движение на предните колела, както за безопасност, така и за удоволствие на самия шофьор.

GTD19-2

В компанията са убедени, че задвижването на предните колела е по-добро за такъв електрически автомобил, защото, например, при навлизане в остър завой системата eTwinster помага лесно да се справи с него и дава приоритет на подаването на въртящ момент към външното колело, изравнявайки автомобила.

При това eTwinster може лесно да се интегрира в съществуващите автомобилни платформи. Технологията се адаптира за използване при коли със задвижване на предните, на задните или на всички колела, като се започне от електрически превозни средства от първоначалното ниво до хибридни луксозни SUV и изцяло електрически хиперавтомобили.

Снимки: GKN

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 2 седмици )
    Сложно ли... Я виж как изглежда 8-степенен автоматик на ZF http://www.sprinterdoctor.com/image/cache/catalog/ZFHP70%20ZF%208HP%20TRANSMISSION/ZFHP70%20ZF%208HP%20TRANSMISSION%202-500x500.jpg
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гриша ( преди 2 седмици )
    Незнам ама ако това наистина е под капака мога да им пожелая успех на майсторите. Кой ще го ремонтира това, то няма място клечка за зъби да вкараш. За две ръце е просто немислимо. Ми за едни четки трябва да отделим колата от купето.
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Йордан ( преди 2 седмици )
    В Римак тая технология от 2 години е налична ... Не е нищо ново
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Римак е с двустепенна ск. кутия и е сериен автомобил в продажба. За разлика от този прототип горе. Но най-вероятно грешката не е на фирмата, а на преводача.
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Електрокар ( преди 2 седмици )
    Ел коли със скорости има от 50 години и повече. Нещо повече - ранните прототипи на първия Тесла роудстър са с двустепенна автоматична скоростна кутия.