fallback

Тайното създаване на BMW Z3M Coupé

Шефовете на компанията са против модела, но в крайна сметка го пускат в серийно производство

Днес BMW Z3M Coupé е много търсен модел, който кара феновете на германската марка да вият от удоволствие. По време на развитието на автомобила обаче имаше момент, в който шефовете на BMW се опитват да убият проекта. За щастие, М подразделението мисли по различен начин и в сюжет, достоен за шпионски филм и така Z3M се превърна в истински представител на спортния отдел на компанията.

Историята започва с BMW Z3, спортен автомобил, проектиран да бъде по-сложна алтернатива на Mazda MX-5. Колата има своите достойнства, но е критикувана до голяма степен за това, че не е достатъчно динамична и й липсва вълнението на по-евтините конкуренти. Точно тогава се включва екипът на BMW M, като започва да умува върху възможността да създаде по-мощна версия на немския спортен автомобил.

Шефовете на BMW нямат апетит към такава кола, така че М подразделението тайно започна да я развива. Като взимат съществуващия вече Z3, инженерите увеличават конструктивната твърдост на кабриолета, като включват фиксиран покрив - нещо, с което автомобилът никога не е бил проектиран. След това сменят двигателя с 3.2-литров мотор и монтират бърза петстепенна механична трансмисия. Добавени са M окачване и спирачки и в крайна сметка се появява BMW Z3M Coupé.

Резултатът от цялата тази работа не е много хубав, а външният вид на това ново купе дори разделя онези, които са подкрепили неговото създаване. Автомобилът бързо става известен като "клоунската обувка" поради необичайния си силует. Но както се казва в една поговорка: "Не съдете за книгата по корицата й".

На тестовите писти колата впечатлява с поведението си, мощния двигател и гъвкавостта си. Моделът бързо се превръща в любимец на тестовите шофьори, които използват баланса на задвижването на задните колела на колата за да буквално разтопят задните гуми по време на дрифт. А инженерите от М подразделението на BMW разбират, че са създали нещо страхотно.

Когато моделът е представен на висшите ръководители на германската компания, те не харесват доста грозната и скъпа кола. Въпреки това, след малко уговаряне, просене и творческо изкривяване на ръцете, Z3M Coupé в крайна сметка получава зелена светлина за серийно производство.

Новият модел се появява през 1998 г. като сериозен спортен автомобил с двигател E36 M3. Европейската версия развива 318 коня, но мощността на американската е увеличена на 340 к.с. Въпреки, че е възхвалявана от запалените шофьори, между 1998 и 2000 г. BMW произвежда и продава само 5179 бройки. Между 2001 и 2002 г. се появява обновен модел, оборудван с новия E46 M3, който осигурява мощност от 343 коня, но от него са произведени жалките 1112 бройки.

Днес стойността на модела се увеличава, благодарение на малко закъснялото, но напълно заслужено, признаване на достойнствата му. През 2016 г. RM Sotheby's продаде на търг BMW Z3M Coupé с малко навъртени километри за 53 900 долара, а в Европа могат да се намерят и по-евтини варианти, но, разбира се, и по-дълго карани.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Тайно създаване,.. малииии, колко патетично! Не вярвам да се върже и дете от детската градина.
  • #6
    Минтири-тинтири ( преди 5 години )
    Малко вероятно е да ги зареждаш едновременно а и ще има и други източници на енергия.
  • #5
    До 4. ( преди 5 години )
    Я помисли и пробвай пак!50 KW * 40 000 000 = 2 000 000 MW. Или иначе казано ще ти трябват най малко 1000 от най мощните реактори САМО за да се зареждат автомобилите в ЕДНА държава.Да обаче АЕЦ не могат да се строят навсякъде! Има си изисквания, да са са далеч от големи градове, да се намират до вода, да са на стабилна основа не земетръсна.... То просто и да искат няма къде да построят толкова реактори!Ами отработеното гориво?
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Никакъв проблем не е за АЕЦ такова потебление вече има френски реактори от по 1500MW а немците си имат проблем че още разчитат на въглища.Изостанала държава си бяха тогава изостанала ще си останат и до краят на съществуването си.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Съвсем ското света и глобалната икономика ще се намира в състояние на шах и мат!Първо ще се забранят автомобилите с ДВГ.А после масовата употреба на ел. автомобили бързо ще доведе до претоварване на ел. мрежите!Я си представете в една държава като Германия където има над 45 МИЛИОНА автомобила ако всичко мине на ток какво ще стане? Дори и малките ел. коли има 50-60 KW батерия. Следващото поколение средно ще имат 150KW.Представяте ли какво количество енергия е това за една държав ...
  • #2
    До 1 ( преди 5 години )
    До няколко години всички автомобилни компании ще са аут!ООН вече внесе предложението за забрана на личните автомобили и няколко страни вече са го подписали и започнаха да го прилагат постепенно.Ще забранят дизелите в градовете, после навсякъде.Ще вдигнат еко нормите, данъците, еко таксите....После ще забранят бензиновите автомобили в градовете.Ще забранят и масовите продажби на ел. автомобили защото батериите им са еко катастрофа а масовата им употреба води до претоварване на ел. м ...
  • #1
    Факт! ( преди 5 години )
    До няколко години за немските коли ще си спомнят толкова колкото за Дюземберг или Дион Бутон.Тия са аут!
fallback
Последни