fallback

Какъв е реалният пробег на новия Nissan Leaf e+

Тестовете показаха 180 км и изтощена на 50% батерия

Сигурно знаете, версията на новото поколение на Nissan Leaf  - e+, вече е оборудвана с батерия с капацитет 62 кВтч? Това е много навременна актуализация, защото електрическите превозни средства по света стават все повече и повече, търсенето нараства, а масовите автомобилни производители един след друг представят все по-удобни за ежедневната работа електрички.

Колегите от InsideEVs вече тестваха новия Nissan Leaf e+ и споделиха своите впечатления. На какво наистина е способен този електрически автомобил, който освен с по-дълъг проблем може да се похвали и с увеличена от 147 до 214 коня мощност. Въпреки това ускорението от място до 100 км/ч бе съкратено до около 7 сек - само секунда по-бързо от Nissan Leaf с 40-киловатчасовата батерия, който също ще остане в продажба. На първо място това се дължи на увеличеното тегло поради инсталирането на допълнителни батерии. Ето защо се наложи мощността на двигателя да бъде увеличена, защото по-голямото тегло неизбежно би довела до загуба на тяга.

А какво показа тестът по отношение на пробега. Nissan Leaf e+ измина почти 180 км, а в батериите бяха разредени на 50%. Достоен резултат. Въпреки факта, че Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) все още не е обявила собствените си показатели за пробега на японския хечбек, резултатът от 360 км приблизително съответства на реалните показатели (385 км според новия световен стандарт WLTP).

Тези данни поставят Nissan Leaf e+ на едно ниво с такъв американски бестселър като Chevrolet Bolt (380 км). Освен това скоро на пазара в САЩ трябва да се появят електрическите кросоувър Kia Niro EV (382 км) и Hyundai Kona Electric (412 км). Корейските електрически автомобили обаче няма да се продават във всички щати, а Chevrolet Bolt скоро ще загуби държавни субсидии при покупка, които доскоро бяха в размер на 7000 долара.

От тази гледна точка очакваната базова цена на Nissan Leaf e+ с батерията от 62 кВтч от 36 хиляди долара изглежда много конкурентна. Освен това автомобилът ще се продава във всички щати още от март. Продажбите в Европа стартират през юни, като на Стария континент базовият Leaf е прекръстен на Leaf 3.ZERO. Цената на този вариант е 39 900 евро, докато модификацията Leaf+ ще струва минимум 45 500 евро. Тя ще се появи в Европа под името Leaf 3.ZERO e+ Limited Edition и както личи от името, ще се предлага в ограничена серия.

Снимки: Nissan

fallback
fallback
Последни