Европейската версия на Nissan Micra дебютира едва преди 3 годиини, така че все още е рано за смяна на поколенията. Хечбекът обаче получи сериозно обновяване на двигателната гама, което трябва да подскаже какво ще се случи и с новото Renault Clio, чиято премиера ще се състои съвсем скоро.
Micra вече няма да се предлага с 900-кубикови турбомотори, чиято място ще бъде заето от агрегат с обем 1,0 литър. Те също са с 3 цилиндъра, но мощността им достига 100 к.с. и 160 Нм. Предишният агрегат с обем 900 кубика развива 90 к.с. и 140 Нм. За новия двигател е предвидена 5-степенна механична скоростна кутия или вариатор Xtronic, при който въртящият момент е намален до 144 Нм.
Малкият хечбек е получил и 4-цилиндров бензинов мотор от семейството Energy с обем 1,3 литра, който използва технологии от двигателя на Nissan GT-R. Турбокомпресора на този агрегат е с електрически актутатори и оптимизирани канали за охлаждане, а изпускателният колектор е вграден в блока. Всичко това позволява намаление на разхода на гориво с 0,7 л/100 км.
В гамата модела влиза и моторът 1.0 DIG-T с мощност 120 к.с. и 180 Нм, който се съчетава с 6-степенна механична скоростна кутия. Този двигател е достъпен само за ниво на оборудване N-Sport със седалки от алкантара, камера за заден ход и безключов достъп.
Обновената Micra ще се предлага и със старите 3-цилиндров атмосферен двигател с обем 1,0 литър и мощност 74 к.с., както и с 1,5-литровия дизел dCi (90 к.с.). Тези два агрегата са достъпни само с 5-степенна механича скоростна кутия.
Промените във външния вид включват нова решетка на радиатора, а в салона има нова мултимедйна система. Европейските дилъри на Nissan вече приемат поръчки за модела.
Снимки: Nissan