fallback

Peugeot разкри новото 208

Електрическата версия ще има пробег от 450 км

Френският производител Peugeot официално разкри новото поколение на хечбека 208. Заедно със стандартния модел компанията показа и неговата изцяло електрическа версия - e-208. Тя излиза на пазара едновременно с бензиновите и дизелови модификации.

Автомобилът е построен на платформата CMP/e-CMP, което му позволява да свали 50 кг от теглото си в сравнение с предшественика. От компанията допълват, че благодарение на новото шаси са подобрена аеродинамиката и акустиката, намалени са вибрациите и триенето при спирането, и е повишен комфортът в салона.

Хечбекът Peugeot e-208  е получил електромотор с мощност 100 кВт (136 к.с.) и 260 нм въртящ момент. Батерията има капацитет от 50 кВт/ч, които стигат за проег от 340 км с едно зареждане по цикъла WLTP или 450 км в цикъл NEDC.

Водачът има на разположение три режима - Eco (максимален пробег с едно зарежда),  Normal (обичайно всекидневно пътуване) и Sport (активиране на пълната динамика, което означава ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,1 секунди. Заедно с това хечбекът разполага с две нива на рекуперация на енергията при спиране - Moderate (умерен, както е при автомобилите с двигатели с вътрешно герене) и Augmented (увеличен, при който целият контрол се осъществява само с педала на газта).

Интериорът представлява нова версия на интерфейса i-Cockpit, който донякъде е вдъхновен от концепцията  Fractal. При топ-нивата на оборудване има тризмерен приборен цифров панел с холографична форма, който разполага символите и надписите по-близо или по-далеч т шофьора.

Хечбекът на ток работи с MirrorLink, Apple CarPlay и Android Auto. Има още навигация TomTom с 3D-карти, 4 USB-порта и безкабелно зарядно за смартфони. Централният дисплей с 5, 7 или 10 инча диагонал. Батерията е под пода, което позволява да се запази обема на багажника. От стандартна розетка зареждането отнема 16 часа, а при използване на станция Wall Box - 8 или 5 часа в зависимост от нейната мощност. 

При режим на бързо зареждане до 80% от батерията се пълни за 30 минути. Предлага се възможност за стартиране или спиране на зареждането от разстояние, като това става с приложение MyPeugeot на смартфона. Гаранцията на батерията е 160 000 км.

Стандартната версия на новото 208 ще се предлага само с един бензинов двигател - трицилиндровият  PureTech 1.2, но той ще е достъпен в три варианта на мощност -  PureTech 75 (с 5-степенна механична скоростна кутия), PureTech 100 (с 6-степенна механична или 8-степенна автоматична EAT8) и PureTech 130 (с 8-степенна автоматична). На по-късен етап ще се появи и версия GTi, която също ще е с бензинов мотор.

Дизеловият двигател също е само един - 4-цилиндров BlueHDi 1.5 с мощност 100 к.с., като за него е предвидена 6-степенна механична скоростна кутия. Всички мотори на новото 208 са оборудвани със система "старт-стоп", като бензиновите отговарят на стандарт Euro 6D, а дизелите - на Euro 6D Temp. За някои пазари е предвиден 6-степенен автомат, който за замени този с 8 предавки.

Оборудването на хечбека се определя от Peugeot като "най-доброто в сегмента". В него влизат адаптивен круиз-контрол с функция stop&go (при автоматика), активен асистент за поддържане на лентата на движение, асистент за паркиране, система за аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, система за следене на състоянието на водача, автоматично превключване на светлините, система за разпознаване на знаците с ограничител на скоростта, следене на "слепите" зони и др.

Новото Peugeot 208 излиза на пазара през есента, като ще се предлага в 4 нива на оборудване - Access, Active, Allure, GT Line и GT.

Снимки: Peugeot

fallback
  • #15
    Немец=тъ.пир ( преди 5 години )
    Е че тва е 100 пъти по добро от кендзефа 1-ва серия.
  • #14
    до lordlosh ( преди 5 години )
    само да видим цените, да не се окаже, че се конглокират с бмв 1 серия.
  • #13
    none ( преди 5 години )
    Пежо вече не използват Aisin. Официално ги смениха с някакви китайци преди около 2 години. Сега дали са сменили всички кутии или само някой нямам информация ;)
  • #12
    brakeit ( преди 5 години )
    https://***.youtube.com/watch?v=Mo52Cu496s8Вътре изглежда като премиум марка. Само да не се о***** с цената и това ще се продава като топъл хляб. Уникална кола. Браво отново на дизайнерите от Пежо.Не мога просто:https://***.youtube.com/watch?v=4SG_nS-_8xM
  • #11
    lordlosh ( преди 5 години )
    Колата е адски брутална, вижте и представянето в тубата и най-вече интериора и таблото. Абсолютно няма аналог в тоя клас.Качеството на материалите при Пежо в момента е много високо. Двигателите не са така бързи, като при VW, но за сметка на това са здрави и действително харчат малко, а не само по каталог.
  • #10
    lordlosh ( преди 5 години )
    Автоматиците са им абсолютно железни, за разлика от DSG-тата, които я изкарат 70хил, я не.
  • #9
    Тъп ( преди 5 години )
    Автоматиците са японсски на Айсин..*** то дето е Китай там и Япония..;)
  • #8
    Ба'т Гошо ( преди 5 години )
    За разлика от предишното поколение, това е супер красиво! Браво!
  • #7
    Факт! ( преди 5 години )
    Е ти да не мислиш че ще е по-скъпа от Полото и другите недораумения на пазара.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Има дигитално табло. Пасувам
fallback
Последни