Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi постави сложен дизел на новото SQ5

Двигателят е част от хибридна система, развиваща 347 к.с.

Audi постави сложен дизел на новото SQ5

Компанията Audi представи новото SQ5, което е оборудвано с дизелов двигател и 48-волтова батерия, захранваща електрически компресор и стартер-генератор. Кросоувърът харчи средно 6,7 л/100 км по стария цикъл NEDC.

В силовия агрегат на модела влиза 3,0-литров дизелов V6 с мощност 347 к.с. и 700 Нм, достъпни в диапазона 2500-3100 об/мин. Той е оборудван с отделно охлаждане на картера и на главата на блока на цилиндрите, както и с турбокомпресор с  променлива геометрия и налягане до 2,4 бара.

Audi SQ5

Във всмукателния канал е поставен електрически компресор (EPC), който е включен към 7-киловатов електромотор. За 300 милисекунди той се развърта до 65 000 об/мин и подава налягане от 1,4 бара. Компресорът помага на турбината при старт и ускорение от ниски обороти. От 0 до 100 км/ч новото SQ5 TDI ускорява за 5,1 секунди, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.

Хибридната система, в която влизат стартер-генератор (BAS)  литиево-йонна батерия с капацитет 10 ампер-часа, позволява икономисване на 0,7 литра гориво на 100 км. При забавяне на скоростта на автомобила BAS рекуперира до 12 кВт енерегия. Функцията "старт-стоп" при Audi SQ5 TDI работи не само при спрял автомобил, но до скорост от 22 км/ч. При движение по инерция хибридната система може да загаси двигателя за време до 40 секунди.

Новото Audi SQ5 TDI е оборудвано с 8-степен "автомат" и система за задвижване на четирите колела quattro. В стандартен режим тя разпределя въртящия момент в съотношение 40:60, но при загуба на сцепление до 70% от тягата може да бъде прехвърлена на предната и до 85% на задната ос. За подобряване на устойчивостта помага система за контрола на векторната тяга, която забавя въртенето на вътрешните колела. Като опция се предлага активен заден диференциал.

Освен това, SQ5 има снижено с 30 мм окачване с електронно управляеми амортисьори (адаптивното окачване е опция), превключвател на режимите на движение, 20-цолови джанти, спирачни дискове с диаметър 375 мм и усилени спирачни апарати.

Продажбите на кросоувъра започват през лятото, като в Германия цените на модела стартират от 67 500 евро.

Снимки: Audi

0 от 500