fallback

Технологиите в колите, от които няма особен смисъл

Сред тях са функцията за разпознаване на пътните знаци и управляваната с жестове и глас мултимедия

Американски пазарни експерти проведоха проучване и съставиха рейтинг на вградените в превозните средства автомобили, които са абсолютно безполезни поради тяхното несъвършенство.

Първо място в списъка заема системата за поддържане на избраната за движение лента. Тя е разработена с цел предотвратяване на ПТП и осигуряване на всякаква възможна помощ на водача, когато той се разсее от пътя. За съжаление, тази система не е подходяща за всеки, а и понякога дори пречи. Това се дължи на факта, че много шофьори при престрояване забравят да включат мигач.

Следващата позиция е за адаптивния круз контрол, с който е оборудван почти всеки съвременен автомобил. Той обаче се ползва доста рядко от шофьорите. Първо, защото те най-често забравят за него. Второ, на къси разстояния е безполезен. Трето, в градовете и по пътищата извън населените места трафикът е такъв, че равномерно движение почти няма.

Трето място в класацията зае функцията "разпознаване на пътните знаци". Водачите я използват дори по-рядко от круз контрола. Тя е по-скоро предназначена за много невнимателни шофьори.

Списъкът с безполезните технологии завършва с мултимедийната система, контролирана с жестове или с глас. Много често камерата улавя случайно движение на ръката и се пуска някаква функция, която е в този момент хич не е необходима. Освен това въпреки че системата за гласов контрол разпознава английския език, те е ограничена от към броя на стриктните команди.

fallback
  • #18
    Име ( преди 3 години )
    Ползвам круиз контрол от преди повече от 12 години, включително и адаптивен в последно време (заради това и още 2 екстри си смених колата), и в града си го пускам редовно на големите пътища и на околовръсното в София. Супер яка и полезна опция! Само на "състезателите" им пречи!
  • #17
    Учуден ( преди 5 години )
    "Трето, в градовете и по пътищата извън населените места трафикът е такъв, че равномерно движение почти няма."Ейй ама много сте *** в тази медия. Нали точно за този неравномерен трафик е нужен активния темпомат...
  • #16
    До Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Навъртял съм половин милион километра като шофьор и имам достатъчно неща да мисля, слушам, чета, хора, с които да говоря, вместо да въртя геврека и да се вживявам като хлапе с нова играчка. Чакам момента, в който колата ми сама ще ме вози, освен в някои заплетени ситуации. Чакам и момента да се отнеме управлението от многото комплексари.
  • #15
    sam ( преди 5 години )
    за пари и гъзогъдъличкатор ще ви сложат, щом плащате за него.... никой не го интересува че не ви трябва....$$$ ботончето и аудиото вече свири... а в един мерцедес 15 минути не мога да да си пусна музичка чрез гласови команди... набираше телефони и какви ли не други системи включи....
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    Дистроник или круиз контрола са страхотна екстра, която ползвам редовно на магистрала. Никога обаче не съм ползвал екстрата си за ограничение в града. Просто предпочитам да имам целият ресурс на двигателя, въпреки че особено в Германия навсякъде е с камери. Най-безсмислена ми се струва екстрата с жестве на БМВ, която вместо да те улесни, изисква от теб постоянно да внимаваш с движенията си.
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    Има си базови модели, никой не ви е задължил "да давате пари за екстри, които може да се счупят". Аз като "по-***" си вземам с всичко възможно и си го ползвам.
  • #12
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Абе да ви попитам, вие кво правите в колите си... щото явно отказвате да карате разчитате електрониката да ви води...
  • #11
    IvanNikolov ( преди 5 години )
    Нали все пак трябва по някакъв начин да се оправдават раздутите цени. Колкото повече излишни джидавки си набуташ по колата, толкова повече неща за чупене си имаш. Няма особена файда от повечето екстри.
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Забравили са да отбележат статията като "Fun"!
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    lane assist-a (пазене на лентата) е много рано още да се ползва - аз не се доверявам изобщо на това. Не е усъвършенстван и НЕ работи като няма добра маркировка. Който го ползва без да мисли, ще си пати рано или късно. Адаптивния круз има почва на магистралата, но отново трябва да е под наблюдение.
fallback
Последни