fallback

Най-интересното BMW от години: тестваме новата Серия 8 (ВИДЕО)

Първата "осмица" отпреди 30 години беше блестяща кола - и пазарна катастрофа. По-различна ли ще е тази?

Запознайте се с новото 8 Series Coupe: най-интересното BMW от години насам. Причините да го наричаме така са две. Първо, "осмицата" най-после внася малко смелост в твърде предпазливия напоследък дизайнерски език на баварците. И даже не малко. И второ, тази кола идва да възроди един от най-големите провали в историята на BMW.

 

ОРИГИНАЛНАТА "ОСМИЦА" беше разработвана почти цяло десетилетие, за да се появи на пазара преди точно 30 години, през 1989. Това беше изумително напредничава кола за времето си: първата, комбинираща V12 с 6-степенна трансмисия. Първата, въвела серийно електронния дросел. Първото BMW с многозвенно задно окачване. А също и една от първите коли, проектирани почти изцяло на компютър и във въздушен тунел, което свали въздушното съпротивление с изумителната една десета спрямо предхождащата я "шестица".

ОНАЗИ ПЪРВА Е31 И ДО ДНЕС има особен статут. Султанът на Бруней имаше такава, и дори бе забелязван да я кара, което рядко се случва на останалите му 7000 автомобила. Рем Колхаас, най-прочутият архитект в света, и до днес пази и обича своето 850CSi.

В същото време "осмицата" още предизвиква зъбобол у счетоводителите на BMW. След почти два милиарда марки инвестиции за създаването й колата продаде едва 30 000 бройки. Причините бяха две: цената, което бе съвсем близка до тази на Ferrari 348, и настъпилата в началото на 90-те глобална рецесия. Трябваше да минат 30 години, преди в Мюнхен да се решат да опитат отново.

НЯКЪДЕ МОЖЕ ДА ПРОЧЕТЕТЕ, че сега "осмицата" на практика наследява досегашната Шеста серия. Не е вярно: това е по-технологична и забележимо по-скъпа кола, насочена по-скоро срещу конкуренти като Bentley Continental GT или Aston Martin DB11.

НАШАТА ТЕСТОВА 850i е с V8 и 530 конски сили под капака, но не мислете за нея като за спортна машина. Макар новата Серия 6 да се нарича GT, всъщност точно "осмицата" е истинското "Гран Туризмо": голяма, елегантна кола, в която да метнете два куфара и една блондинка, и да потеглите към Лазурния бряг.

Цветът на косата на придружителите е по ваш избор, разбира се. Но не и броят им. Задната седалка е подходяща за пътници, но само ако са лишени от долни крайници. Иначе е място, където да захвърлите шапката и шала си. Но поне получавате приличен багажник: 420 литра, макар и малко плитък.

АКО ИМАТЕ ПОВЕЧЕ ОТ ЕДНА приятелка, ще трябва да почакате да се появи версията Gran Coupe, с четири врати. После идват кабриолетът и, затаете дъх - истинска, пълнокръвна M8, каквато така и не дочакахме през 90-те. Там конете ще са доста над 600.

НЕ ЧЕ И ТАЗИ 850i Е КОЙ ЗНАЕ КАКЪВ компромис в динамиката. Нейният 4.4-литров туин турбо мотор ръмжи кротичко, когато не бързате, и ви дава приятно отпускащо усещане. Всъщност толкова отпускащо, че може здравата да се изненадате, когато най-после сериозно настъпите газта. Чудовището се показва само когато го повикате. Иначе е тихо, възпитано и не дразни минувачите. Даже и разходът е в рамките на разумното - около 12-13 на сто при нормално шофиране. BMW казва, че ще се справи и под 10. Но за да го постигнете, ви трябва спокойствието на египетска мумия.

СИСТЕМАТА xDRIVE СЛАГА КРАЙ на митовете, че BMW е кола само за лятото. Все пак въртящият момент обикновено отива предимно назад, така че ако сте в настроение, това си е истински палав баварец. Завиващите задни колела го правят още по-пъргав.

Причината въпреки тази чудовищна мощ Серия 8 да не е спортна кола е теглото й. Също като "седмицата", и тя е сглобена от олекотена стомана, алуминий и въглероден композит. Но и така удря без малко два тона на кантара. Това е със стотина килограма по-малко от най-леката S-класа купе. Но е точно колкото две Suzuki Swift Sport.

ЕЛЕКТРОНИКАТА В УПРАВЛЕНИЕТО и спирачките е повече, отколкото в модерна сонда на НАСА. Но рядко се усеща. Воланът дава малко странно чувство, но е бърз и прецизен. Между педала на спирачките и самите апарати няма никаква механична връзка: всичко става с любезната помощ на компютъра. Като изкопаеми от аналоговата епоха ние гледаме с подозрение на такива шашми, но всъщност работи отлично.

ОТЛИЧНО РАБОТЯТ И ДРУГИТЕ електронни играчки. Гласовият асистент разбира дори нашия шопски английски. А асистентът за паркиране назад може да запомни маневрите ви и после сам да ви измъкне, ако се озовете в задънена улица и не можете да обърнете. Само включете на задна и придържайте леко спирачката.

Интериорът е прагматичен, както сме свикнали да очакваме от тази марка. Но има и някои дребни нюанси, които да ви напомнят, че не сте в какво да е BMW - например кристалният лост на скоростите.

НЕ ЧЕ Е НЕОБХОДИМО. Има много по-добър начин да не забравяте, че "осмицата" не е обикновен баварец: просто си погледнете дупката в банковата сметка. При досегашната Серия 6 купе с по-малък мотор цената тръгваше малко над 100 хиляди лева. Но при Серия 8 няма малки мотори. Базовото 850i ще ви струва 244 000 и отгоре; после добавете лазерните светлини за три хилядарки, кристалния лост за 1300, адаптивното окачване за 5000... Накрая за кола като тази ще ви трябват поне 275 000 лева. Което пак започва да се доближава до цената на Ferrari. Надеждата на BMW е този път да няма война в Персийския залив.

BMW 850i Coupe 4395 куб. см работен обем (туин турбо) 530 к. с. максимална мощност 750 Нм максимален въртящ момент 3.7 секунди 0-100 км/ч

Вижте още снимки в галерията:

 

 

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 4 години )
    Добре де, няма претенции да е спортно, няма претенции да е комфортно... 2 места, 2 врати, 2 тона, а е осма серия. Това е над 7-*** серия. Изобщо не разбрах каква й е идеята на тая кола. S-класа купе, която вече не се произвежда, поне вози като S-класа.
  • #25
    Enzo ( преди 5 години )
    Колата е разкошна и е абсолютен еталон именно, като пътно поведение. Качеството на сглобката е без аналог. Това се отнася, както за новата 3-ка, така и за новото Х5. В класовете си - най-доброто качество - на материали, на сглобка, на всичко. Карах я 8-цата, МКар ме бяха поканили на представянето и направих около 20 минутен тест драйв, говориш тъпотии. Ясно е, че не си се качвал дори в нея. Що се касае за това дали е тежка? Като абсолютно тегло - вероятно. Но е добре моторизирана и върви много.
  • #24
    анонимен ( преди 5 години )
    Яка кола на външен вид. Разочароваща като пътно поведение и качества за парите си. От новата трета серия отзивите също са доста разнопосочни. БМВ не са това, което бяха, но какво пък като продават...
  • #23
    анонимен ( преди 5 години )
    Факт!-тическият пак е прекалил с употреба на рено и ето ги последствията долу!
  • #22
    анонимен ( преди 5 години )
    Къде видя Ренде бе !?!?!Те Рендаците са горе-долу същите коФчези, като немските талиги. Поне не са скъпи! Вярно, че качество никакво, ама не те е яд толкова, колкото, като си купиш немски батал на тройна цена и качеството същото. Факт!Почна ли да сгряваш за какво ти говоря или ти е трудно да стоплиш бе Аб.дал?!
  • #21
    анонимен ( преди 5 години )
    Факт!-ически рено е леко и евтино, което в никакъв случай не го прави кола! Освен това употребата на рено води до сериозни увреждания, видно от долния коментар.
  • #20
    анонимен ( преди 5 години )
    Колата е тежка и скъпа! Факт!Колегата по-долу го е споменал. Къде видяхте злоба, къде видяхте нещо друго. Освен обективност не виждам друго. Не е ли така? Не е ли тежка и скъпа? Питам! Нека този/тези, които говорят за злоба да отговорят не е ли така! Тежка и скъпа ли е? Ако не ти се отговаря на въпроса по-добре не ме коментирай другите участници във форума. Всеки си има мнение и си го казва. Не видях обаче твоето. Май комплексите и злобата са ти в повече точно на теб. Давай сега по темата!
  • #19
    Още веднъж, че комед ( преди 5 години )
    В този клас Колата се казва Mercedes-AMG GT 4-Door Coupе! Всичко което БМВ иска да бъде.
  • #18
    анонимен ( преди 5 години )
    В този клас Колата се казва Mercedes-AMG GT 4-Door Coup
  • #17
    анонимен ( преди 5 години )
    Вие, тестващите, дали и тоя "чакал" отзад на снимките, возихте в тая хубава кола, бе....
fallback
Последни