IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Безключовият достъп бе обявен за опасен

Само 7 от общо 237 модела покриха изискванията на ADAC

Безключовият достъп бе обявен за опасен

Специалистите от германската обществена организация на автомобилистите General Automobile Club (ADAC) тества надеждността на системата за безключов достъп на 237 модела. От тях 230 не успяха да покрият изискванията, съобщават от ADAC.

Функцията за за безключов достъп до автомобила и стартиране на двигателя с бутон е една от най-търсените опции при клиентите, като вече се поставя на модели от всякакви класове. При някои от тях тя дори влиза в базовото оборудване, тъй като е много удобна. Но се оказва също, че е и доста опасна.

Експертите от ADAC са тествали 237 модела от 30 марки, като 230 от тях са се оказали уязвими от атаки на хакери, използващи устройства за прехващане на сигнала, които са много евтини и се продават свободно в интернет. С тяхна помощ крадците сканират сигнала, подаван от ключа, след което го записват и усилват, за да могат да отворят без проблем автомобила

достъп без ключ

Само 3 модела са успели да се противопоставят напълно на хакерска атака и те са на британската компанията Jaguar Land Rover. Става дума да електричекият кросоувър Jaguar I-Pace, всъдеходът със средни размери Land Rover Discovery и компактният кросоувър Range Rover Evoque.

Други 4 модела също имат добро ниво на защита, което кара специалистите от ADAC да излязат със заключение, че опасността от атака срещу автомобилите с безключов достъп все още е много сериозна.

Снимки: BMW

 

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    онзи умния по горе старт стоп системите го правят непрекъснато гасят двигателите при по ниска скорост
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До умникът по-долу: никой не би рискувал да гаси двигателя при отдалечаване на ключа по съборажения за сигурност.
  • #10
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Безключовия достъп е супер яка екстра, особенно като свикнеш с нея. изобщо е си търсиш ключа отиваш отваряш си колата, бутона, палиш, бутона, гасиш излизаш удряш един палец на дръжката колата се заключва. Обаче *** крадът. Според мен не е толкова важно да се правят каквито и да е защити просто защото веднага им се намират нови чалъми. Нека стане кражбата на кола 20г. затвор, нека автоморгите ако не могат да докажат от къде е стоката глоба 100 бона и никой няма да краде.
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    изключително лесно е да се постави опция към старт стоп системата в момента в който сигнала на ключа излезе извън обхват двигателя автоматично се изключва о. к. прихванали са сигнала отворили са автомобила запалили са двигателя и са потеглили и в момента в който излизат извън обсега на ключа автомобила се изключва вратите се блокират инфотеймънта се свързва с дилъра по гпс се установява локацията и пристига полицията и няма ама кво правим нега и се щракват белезници и 10 години
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Технологично няма проблем да се направи добре защитетно. Това, че ключът излъчва, докато е статичен, не е никакъв проблем. Онлайн банкиранията работят 24/7, но не може сулю да си купи от алиекпсрес играчка, с която да влезе в тях. Истината е, че автомобилните производители не ги е грижа и/или са с изключително ниска култура за цифрова сигурност. И проблемът идва от висшите кадри - съвсем не опира до некадърност на инженерите.
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    БМВ вече направиха ключа да не излъчва, докато е статичен, но това помага в част от случаите. Много от кражбите стават още докато ключът е в движение. Аз съм си забранил безключовия достъп, за да съм спокоен. И без води до неудобство в някои случаи.
  • #6
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Не е до мързел или скръндзане на производителите. Щом АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ не са го направили значи технологично има проблем да се направи. Но и как да стане. Ключа постоянно излъчва сигнал. Някой го засича и усилва. Как колата да разбере ключа ли слуша или предавателя. Може би ако се сложи акселерометър в ключа да не излъчва като си го оставил. Другото е калъфче - фарадеева клетка но това убива идеята екстрата
  • #5
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Едно време имах ЗАЗ, първата ми кола. И тя беше с дезключов достъп... Никога не съм я заключвал защото нямаше голям смисъл, никой не я искаше :)
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Авто производителите са чугунени глави. Елементарно е, но не ги е грижа. Пък ако могат да спестят някой лев и да пуснат допотопен скачащ код - още по-добре, как ще дадат $10 отгоре за двупосочна комуникация? Все пак тоя мерджан струва само $200 хил, не могат да се набутват така за някакъв си ключ.
  • #3
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    И моята е с безключов достап, огромно удобство, но и голям риск. Също съм с каско и въпреки това си харесвам колата и не бих искал да ми я откраднат.