fallback

ZF разработва нова хибридна трансмисия

Тя ще се появи към 2025 г. и ще увеличи на 100 км пробега на ток

В ZF Friedrichshafen AG смятаха, че следващото поколение трансмисии за хибридни автомобили, които трябва да се появят в началото на 2020 г., ще бъдат последни за компанията, но този план се промени.

"Ще разработим още едно поколение", каза изпълнителният директор на ZF Волф-Хенинг Шайдер, като прогнозира, че то ще се появ към 2025 г. "Вярвам в хибридите като решение за семейна кола, където имате както конвенционално, така и електрическо задвижване. Ние го наричаме EVplus или "народен хибрид“, заяви той на кръгла маса с репортери на изложението CES миналата седмица, цитиран от Automotive News Europe.

Шайдер заяви, че плъг-ин хибрид с технологията ZF EVplus ще може да измине 100 км в напълно електрически режим, а при пътуване на по-дълги разстояния трансмиията да се свърже към двигател с вътрешно горене. Според оценките на ZF, три четвърти от нуждите на водача могат да бъдат удовлетворени напълно от електрически режим. В момента повечето плъг-ин хибриди предлагат пробег само на ток от до 50 км. От компанията заявиха, че първият прототип на EVplus ще бъде представена по-късно тази година.

EVplus ще бъде наследник на осемстепенната ZF автоматична трансмисия, която ще бъде оборудвана с плъг-ин хибриден модул за използване с надлъжно разположен двигател, обикновено за автомобилите със задно предаване. Това решение ще влезе в масово производство до 2021-2022 г., заявиха от ZF. Следващото хибридно решение на компанията с напълно интегрирана силова електроника ще има мощност до 160 кВт (218 к.с.). Според компанията, електрическата мощност на сегашните хибридни решения на ZF е до 100 кВт (134 к.с.), в зависимост от използването.

Вярата на ZF в хибридните трансмисии се дължи на търсенето на хибриди, което се е увеличило в резултат на въвеждането на нови изисквания за емисии на CO2, въпреки премахването на стимулите за моделите в Европа. Според оценките на ZF, производството на хибридни скоростни кутии ще се увеличи 10 пъти до 2023 г. - от 5 на 50%. Това е една от причините, поради които компанията обяви миналия декември, че в рамките на 4 г. ще инвестира 800 милиона евро в завода си в Саарбрюкен, Германия, за да стане той лидер на компанията в областта на технологиите за хибридни трансмисии.

В момента ZF произвежда осемстепенни трансмисии в Саарбрюкен за хибридите на Audi, BMW и Land Rover, както и осемстепенни скоростни кутии с два съединителя за хибридите на Porsche и Bentley в завода си в Бранденбург, Германия.

fallback
  • #18
    Drivetrain ( преди 5 години )
    Българи се загрижили, че ZF щели да останат без бизнес и трябвало да си търсят друг такъв в бъдеще. Незапознат българино, ZF са на пазара от 100 години и за това време са стигнали да разработват и произвеждат не само скоростни кутии за коли, но и редуктори за индустриални цели (за кранове, за трактори, за прикачна техника и др.), предавателни механизми за мотоциклети, за автомобили, за камиони, кормилни рейки и още куп продукти. Даже и редуктори за ел.мотор на всяко колело проучват. Не се бойте!
  • #17
    анонимен ( преди 5 години )
    ти си рядък папагал. потърси в нет-а "lexus multi stage hybrid system" ето видео https://***.youtube.com/watch?v=orJh-lk-gz0 . на японците им е ясно че първата им хибридна система е dалеч от съвършенство и я подобряват. но на теб не ти е. а на първия ти въпрос - допълнителни 2 предавки са реализирани с допълнителелната планетарна система която се вижда много добре на картинките за следващите генерации PSD. фактите са налице - добавят механични предавки. неграмотните обичат да отричат
  • #16
    анонимен ( преди 5 години )
    Отговори обаче първо на първият зададен въпрос за 2-степенни предавки и после кажи за трансмисията на МГ2! :)))Много си зле момченце! Само с гледане в нета не става! Трябва поне малко и акъл да имаш и поне малко от коли да разбираш, а не да бъдеш просто един папагал, който да сервира тук какво бил видял. Имай предвид, че има хора, които са ги имали и имат тези коли за които говорим, а ти книжка сигурно още нямаш.(жълта знам, че имаш)
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    Хахаха работел съм бил в Тойота! Пий ги тея хапове бе, че глей ко става хахаха голям виц каза, че съм бил бачкал там. Доста съм далеч от автомобилните продажби моето момче и никога не съм се занимавал. Трябва да ти кажа обаче, че от много години се интересувам от коли и карам много видове такива и мога да правя реални сравнения. Ти си гледай клипчета/картинки и си мисли, че много знаеш! Интересно къде виждаш при МГ2 да има трансмисия?
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    всеки може да се убеди колко си смешен като потърси във википедия за HSD toyota - само картинките като погледне и ще види допълнителната трансимисия на Motor-Generator 2. а на lexus LC500 е още по усложнена. Айде задай си въпроса защо ги усложняват толкова ? - отговора е защото на приус е далеч от съвършенство. според теб и немците са ***. ама се оказа че на японците хибрида е измислен от руснак. *** са само българите които смятат другите за ***.
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    стана ясно че работиш в тойота айде стига реклама. и си тъпичен БГ субект - обиждаш хората без да знаеш нищо за тях. ФАКТИ: от приус 1 до 3 подобриха ефективноста на HSD s 20% . как става това според теб. ами защото по принцип не е толкова ефективна като механична. Колата като ЦЯЛО е ефективна защото подбира най добри режими, но НЕ и като караш по спортно. то не че тая кола изобщо може да върви спортно. и щом не знаеш какви са различните поколения HSD значи че ти си смешника.
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Първият им HSD също се движеше на ниски обороти смехурко! Малко по-високи от сегашния, но това е заради това, че беше с по-малка мощност и обем. ДВГ с цикъл по Аткинсън и 2 МГ плюс батерията, които са в непрекъснат синхрон допринасят за това. Ама от де да ги знаеш ти тези неща, като освен на Гоуф едва ли на нещо друго си се качвал. И мога да се хвана на бас с теб, че това изобретение немско ще е поредното фиаско, което ще е едно голямо нищо сравнено с японските технологии.
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Какви 2-степенни предавки, какви 5 лв ве неграмотни човече?! Какви по-големи загуби сънуваш. Ти изобщо не си наясно как работи системата на Приус и продължаваш да бълваш абсолютни тъпотии и да си смучеш от пръстите простотии. А твоята талига по километраж каква реална скорост има? Я кажи да разберем. Сигурно при 130 си със 140 нали. ***! И никъде не съм уточнил по километраж или по ГПС е тази скорост драги ми смехурко. Пробвай пак с друга тъпотия! Можеш още по-голяма да измислиш знам!
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    на чия тъпотия да се посмеем сега, а? подпис: бавареца
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    т.е. разликата с тази трансмисия на ZF е че на Тойота винаги прави няколко процента загуби в повече при движение извън града, а тази тук ще си избере една предавка и няма да прави power трансфер от един MG към друг, но при евентуално ускорение ще помага. но иначе съм приятно изненадан, че HSD на последните поколения на Тойота могат да придвижват колата с ниски обороти при 120-130км/ч. първия им HSD изобщо не го можеше това.
fallback
Последни