IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

FIAT обмисля напускане на Италия

Планът за инвестиции в размер на 5 милиарда евро май ще се провали

FIAT обмисля напускане на Италия

На пръв поглед подобно твърдение изглежда абсурдно, но да не забравяме, че от известно време насам централата на FCA е в Амстердам, а производствените мощности на FIAT в Италия са сериозно остарели.

FIAT Chrysler Automobiles (FCA) вече преразглежда плановете си за нови инвестиции в Италия, след като страната прие нов, по-висок данък за автомобилите с големи бензинови и дизелови двигатели. И тази информация беше обявена от главния изпълнителен директор на FCA Майк Манли на салона в Детройт.

В края на ноември FCA обяви, че планира да инвестира над 5 милиарда евро в рамките на следващите три години, като парите трябваше да отидат за създаването на нови модели на FIAT, нови двигатели и модернизиране на заводите там, както и наемането на повече работници.

През декември обаче италианският парламент гласува субсидии до 6000 евро за всеки нов автомобил, отделящ малко вредни емисии – електромобили и хибриди и прие нов данък за новите коли с големи мотори.

„Това означава, че трябва да прегледаме инвестиционните си планове, но в момента не мога да коментирам повече по темата”, обясни Манли, а FCA е на опашката спрямо съперниците си по отношение на електрификацията на гамата автомобили, които концернът предлага в световен мащаб.

Плановете за инвестиции в Италия са част от стратегията, представена от покойния бос на FCA Серджо Маркионе през юни миналата година. Тогава той обяви, че предстои сериозна реконструкция на италианските заводи на компанията, които ще произвеждат основно носещите по-сериозни печалби модели на Alfa Romeo, Jeep и Maserati. В плана му намериха място и бъдещи електрически модели и хибриди, най-малкото запазване на броя работни места в Италия и увеличаване на печалбите от тези производствени мощности.

Манли обаче обясни, че тези планове са понесли и други удари – въвеждането на мита от администрацията на президента Тръмп върху вноса на стомана и алуминий, ще увеличат разходите на FCA през 2019 с 300 до 350 милиона долара.

Освен това, неплатеният отпуск, в който се намират държавните служители в Щатите, е отложил сертифицирането на един от големите пикапи на FCA и засега пътят на модела към американския пазар е отрязан. А според Манли, това означава чиста загуба за компанията с всеки изминал ден, тъй като пикапите са сред най-печелившите коли на пазара в САЩ.

Миналата година FCA продаде най-голямата си компания за автомобилни части – Magneti Marelli, което породи първите слухове, че в крайна сметка FIAT също ще се изнесе от Италия и ще произвежда коли другаде, основно в Турция и Южна Америка.

0 от 500
  • #2
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Италия изпада във все по-тежко икономическо състояние, нормално е бизнеса да се отегля от подобно място. Няма защо да се чудим и на липсата на чуждестранни инвестиции в България например.
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    *** новината. Вчера чета в Блумбърг, че Майк Манли е повече от сигурен, че FCA вече са способни да оперират без сливане с друг концерн поради това, че предсрочно изплатиха дълга си и че заради законовите промени в Италия може да инвестират в производство другаде, а вие тука говорите за "провал" на планове.