IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

В какво се превърна 1120-километрово пътуване с Hyundai Kona Electric

Проблемът с инфраструктурата за електрическите автомобили не е решен дори в развитите западни страни

В какво се превърна 1120-километрово пътуване с Hyundai Kona Electric

Покупката на електрически автомобил е само половината от трудната битката за светло и зелено бъдеще. Човек не трябва да забравя и за себе си, нали? Може ли да се чустваш удобно по време на дълго пътуване без музика и климатик? Те нали също имат нужда от ток? В условията на слабо развита мрежа от зарядни станции обаче набавянето му - на тока, не е никак лесно.

Статистиката е безпощадна - електрическите автомобили по света стават все повече и повече. Станциите за тяхното зареждане - също, но броят и производителността им все още не са в състояние да осигурят нужното удобство при дълги пътувания. Дори в развитите западноевропейски страни.

Готов ли е електрическият кросоувър Hyundai Kona Electric да преедолее пътя от Северен Оксфордшър до Единбург в Шотландия и обратно? Това са някакви си 1120 км! Оказва се, че тази задача никак не е лесна. Дори със завидните 400 км, която корейският електрически кросоувър е в състояние да измине с едно зареждане.

Колегите от британското издание Autocar се сблъскаха с някои проблеми по пътя. Не е тайна, че трябва внимателно и разумно да планирате маршрута на електрическото превозно средство. Зареждането на батерията дори при бързо зареждане отнема време, но никой не иска да го прави в страни от пътя, далеч от контакта.

Hyundai Kona Electric-3

Още първото зареждане преди началото на пътуването (помните ли за предварителното планиране?) постави въпроси. Работата на зарядната станцията не можеше да бъде проверена нито с помощта на специално мобилно приложение, нито по време на разговор с оператора на обслужващата компания. Какво да се прави? Да се търси друга станция!

Тъй или иначе, непосредственият процес на зареждане също се оказа не толкова лесен. Въпреки способността на Kona Electric да получи 50 кВт в режим на постоянен ток от станцията за бързо зареждане, всъщност успя да "измъкне" само 41 кВт.

По-късно по време на пътуването имаше две неработещи станции за зареждане (това изглежда е нещо обичайно, казват колегите). Това доведе до следното - в търсене на друго място за зареждане, трябваше да се пътува в пълна тишина (разбирай без никаква музика) и с изключено отопление, за да се пестят километри. На връщане машрутът трябваше да се променя 2-3 пъти заради неизправността на няколко зарядни станции.

Hyundai Kona Electric-2

В крайна сметка британските колеги успяха да нарекат това дълго пътуване успешно само поради способността на електрическия кросоувър на Hyundai да преодолява относително дълги разстояния между две зареждания. От осемтте станции по маршрута работеха само две. На някой да му хрумна идея за стартъп?

0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    А Ганьото отдолу явно не знае че една Тесла S струва колкото Бентли.. говорите го сякаш става дума за хонда сивик..
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    " Виж за Европа / особено Източна / хоризонта за подобно постижение го виждам като 15 години. Поне" До края на 2019 се очаква Суперчарджър мрежата да покрие 100% от Европа. Ганьовците в тоя сайт определено живеят поне 30 години в миналото.
  • #4
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "До анонимен едно: мой човек, няма зарядни само и единствено за Тесла" Хаха, Tesla си имат собствена зарядна мрежа. Само за техните коли! И тя покрива САЩ и Северна Америка, почти цяла Европа и голяма част от Китай.
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Е точно поради тази причини Тесла продават най-добре в САЩ. Все още са далеч от покритието на бензиностанциите но въпреки това вече е възможно колата да се ползва спокойно в ежедневието включително и за по-далечни разходки. До 5 години вярвам че тамошната мрежа ще може да "конглокира" по достъпност бензиностанциите. Виж за Европа / особено Източна / хоризонта за подобно постижение го виждам като 15 години. Поне
  • #2
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До анонимен едно: мой човек, няма зарядни само и единствено за Тесла. Където можеш да заредиш Тесла, там може да заредиш и всеки друг електромобил. Най-много да ти трябва преходник, но в UK станциите са оборудвани с такива, били те станции на Тесла или нечии други.
  • #1
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Затова умните хора си купуват Тесля. Техните зарядни имат покритие в цяла западна Европа, зареждат със 120кв, поправят ги бързо ако се развалят и на всяка локация има поне по 6 зарядни станции.