Ако искате базовата версия на Bentley Bentayga ще трябва да платите минимум 165 000 долара, а за версията с W12 двигател ще трябва да добавите още 64 000 долара. Ако предпочитате нов Continental GT, ще трябва да извадите минимум 220 000 долара, докато кабриото на същия модел ще ви струва 240 000 долара. Всички тези цифри би трябвало да означават, че Bentley печели много пари, но очевидно не е така.
По информация на Automotive News, британският производител на луксозни автомобили има огромни финансови проблеми. Само за първите 9 месеца на 2018 г. компанията е загубила 158 млн. долара (137 млн. евро). А това не прави щастливи семействата Пийх и Порше, които държат основния пакет акции на Volkswagen Group.
„Всяка марка на VW Group трябва да генерира разумни приходи – коментира Волфганг Порше пред немски журналисти. – Случаят с Bentley не е такъв и ние не сме щастливи от това”.
Говорителят на семейство Порше – Ханс-Михаел Пиеч бе категоричен, че ръководството на Bentley бързо трябва да обърне нещата в своя полза, защото търпението на акционерите се е изчерпало напълно. Промяната трябва да стане за 1-2 години, в противен случай ще бъдат взети мерки. Какви ще бъдат те, не се съобщава, но вариантите не са много. Единият е смяна на ръководството, а вторият – продажба на компанията.
Според Automotive News, проблемите с приходите на Bentley се дължат до голяма степен на отслабналите позиции на британския паунд заради предстоящото излизане на страната от ЕС. Освен това, компанията закъснява с внедряването на обновеното Continental GT и има сериозно проблеми с това, че нейните модели не могат да покрият новия цикъл за измерване на вредните емисии WLTP.
Не е ясно, какво ще се случи, ако Bentley не успее да излезе на печалба в срока, посочен от акционерите. Главният изпълнителен директор на компанията – Ейдриън Холмарк, е оптимист и смята, че 2018 г. е била преходна за марката, която ще обърне нещата в своя полза през 2019 г.
Снимка: Bentley