Минският автомобилен завод (МАЗ) представи първия си състезателен камион с оформен преден капак. След серия изпитания машината вече е готова да вземе участие в най-големите рали-рейдове, в това число и рали „Дакар”, но в изданието му през 2020 г.
Моделът МАЗ-6440RR е построен на шасито на спортния камион на отбора на завода - МАЗ-5309RR. Кабината е взаимствана от серийния модел МАЗ-5440, а капака – от МАЗ-6440PA. Заради намаляване на теглото някои от панелите на каросерията са направени от въглеродни нишки. Преместването на кабината назад е позволило да се подобри разпределението на теглото между осите, да се намали натоварването върху предната ос и да се снижи натоварването върху екипаж.
Дължината на камиона е 7,05 метра, широчината – 2,55 метра, а височината – 3,4 метра. Разстоянието между двете оси е 4,3 метра. Теглото на автомобила с резервните гуми и екипажа е 9,6 тона.
Под капака е поставен 12,5-литров турбодизел Gyrtech G-13, който развива 060 к.с. и 4500 Нм въртящ момент. Този МАЗ може да развие скорост до 140 км, а резервоарите за гориво побират 1000 литра.
Все пак някои основни компоненти по камиона не са произведени в Беларус, за за вкарани от чужбина. Сред тях са скоростната кутия Allison 4000, ресорите Weweler, амортисьорите Reiger, мостовете SISU и раздатъчната кутия ZF.
Снимки: МАЗ