IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Scaldia - белгийската Волга с дизелов двигател

Малко известен факт е, че гордостта на съветската автоиндустрия е правена и отвъд Желязната завеса

Някои от автомобилите, произвеждани в СССР, в определени периоди са били продавани в държавите от Западна Европа, в някои случаи дори с успех. Един интересен пример в тази насока са автомобилите Волга, сглобявани в Белгия.

 

Scaldia Volga

 

През шейсетте години Волга действително се сглобява в Белгия. Това се случва благодарение на фирмата C.I.V.A. в Антверпен, която сглобява автомобили за белгийската компания Sobimpex N.V. в Брюксел, по-късно наречена S.A. Scaldia Volga. Автомобилите са пристигали на пристанището в Антверпен без двигател и с разглобена скоростна кутия в багажника. В C.I.V.A. вграждат в автомобила дизелов двигател Perkins Four-99. По-късно дизеловият двигател Perkins е наследен от двигател Rover, който от своя страна е наследен от двигател Indenor (Peugeot). Въпреки че направи Волга много по-скъпа, Волга дизел се превръща в най-продаваната Волга в държавите Бенелюкс.

 

Scaldia Volga

 

Двигателят Perkins Four-99 е с най-скромни характеристики от трите използвани агрегата - той е с работен обем 1,6 литра и има едва 48 к.с. Моторът на Rover е 2,3-литров и има 65 к.с., докато Indenor на Peugeot е с кубатура 1,9 литра и има цели 98 конски сили.

 

Scaldia Volga

 

Sobimpex пък е друга белгийска компания, която не само промени двигателя на Волга, но дори се опитва да промени екстериора на колата. В началото на 60-те фирмата се обръща към италианското автомобилно дизайнерско студио Ghia да промени предната част на Волга, така че отвън може да се види, че това е Волга, „произведена в Белгия“. Ghia украсява автомобила с нова решетка, която променя изцяло предния изглед на колата. Колата е показана на автомобилния салон в Брюксел през 1961 г. Ghia прави само няколко от тези Ghia Volga, а Sobimpex не прави нови опити за промяна на екстериора на Volga.


Volga Ghia


Звучи невероятно, но през 60-те дизеловата Волга се радва на доста голяма популярност като таксиметров автомобил в холандските градове Ротердам и Гронинген.

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Jivko Djurdjev ( преди 11 месеца )
    До началото на 80те се среща ше Москвич и в Лондон. Може и белгийска сглобка да е бил!
  • #4
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Who Cares ( преди 11 месеца )
    Още по-малко известен факт е че едно пияно руско аташе в Брюксел блъсна една Волга в трамвая и го събори без да пострада. Тази история направи ВОЛГА-та изключително популярна...
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    А ( преди 11 месеца )
    Друг човек от този блок си купи БОРД ВАРД от Австрия! Сестра му беше омъжена там и идваше със СИТРОЕН КОМБИ!
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    А ( преди 11 месеца )
    През 69-та двама тирадж ий от Русе си купиха ГАЗ 21М от Холандия! Колите бяха сини и бяха от хола ндската полиция! Единия живееше в съседен блок и беше приятел с баща ми! Пребоядиса я черна, тъй като трябваше да из трие надписа POLICE!
  • #1
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Лошото е че СССР се окопаха в края на 60 - те години и от тогава, както каза Тато "Приземяване, приземяване..."