Някои от автомобилите, произвеждани в СССР, в определени периоди са били продавани в държавите от Западна Европа, в някои случаи дори с успех. Един интересен пример в тази насока са автомобилите Волга, сглобявани в Белгия.
През шейсетте години Волга действително се сглобява в Белгия. Това се случва благодарение на фирмата C.I.V.A. в Антверпен, която сглобява автомобили за белгийската компания Sobimpex N.V. в Брюксел, по-късно наречена S.A. Scaldia Volga. Автомобилите са пристигали на пристанището в Антверпен без двигател и с разглобена скоростна кутия в багажника. В C.I.V.A. вграждат в автомобила дизелов двигател Perkins Four-99. По-късно дизеловият двигател Perkins е наследен от двигател Rover, който от своя страна е наследен от двигател Indenor (Peugeot). Въпреки че направи Волга много по-скъпа, Волга дизел се превръща в най-продаваната Волга в държавите Бенелюкс.
Двигателят Perkins Four-99 е с най-скромни характеристики от трите използвани агрегата - той е с работен обем 1,6 литра и има едва 48 к.с. Моторът на Rover е 2,3-литров и има 65 к.с., докато Indenor на Peugeot е с кубатура 1,9 литра и има цели 98 конски сили.
Sobimpex пък е друга белгийска компания, която не само промени двигателя на Волга, но дори се опитва да промени екстериора на колата. В началото на 60-те фирмата се обръща към италианското автомобилно дизайнерско студио Ghia да промени предната част на Волга, така че отвън може да се види, че това е Волга, „произведена в Белгия“. Ghia украсява автомобила с нова решетка, която променя изцяло предния изглед на колата. Колата е показана на автомобилния салон в Брюксел през 1961 г. Ghia прави само няколко от тези Ghia Volga, а Sobimpex не прави нови опити за промяна на екстериора на Volga.
Звучи невероятно, но през 60-те дизеловата Волга се радва на доста голяма популярност като таксиметров автомобил в холандските градове Ротердам и Гронинген.