fallback

В Европа започват да премахват кошмарен за шофьорите радар

Системата за измерване на средна скорост в даден участък се оказва неефективна

Франция е първата държава в Европа, която реши да премахне част от радарите, превърнали се в страшилище за шофьорите – става въпрос за системата за отчитане на средна скорост. Решението е на Sécurité Routière - френският орган за безопасност на движението по пътищата.

 

 

Тези радари са известни и като секционни и са едни от най-кошмарните за шофьорите, тъй като не записват превишена скорост в определена точка, а в участък от пътя, съобщава Аutobild.es. 

Франция е една от страните с най-активна система от радари - около 4300 следят за нарушения по пътищата. От всички тях около 100 са секционни и бяха въведени за първи път през 2012 г. 

След повече от 10 години обаче от Sécurité Routière са решили да ги премахнат с аргумента, че не са достатъчно ефективни. На теория това е по-справедлива система за контрол, защото измерва средната скорост на водача на участък от магистрала или друг път чрез камери. Проблемът е, че тези апаратура е по-сложна и скъпа от фиксираните радари и изискват значителни разходи за поддръжка, за да се гарантира правилната им работа. Освен това много от тези камери за скорост са вече на десетилетие и изискват актуализиране, което ги прави по-малко ефективни при издаване на глобите на водачите, смятат французите.

 

 

От друга страна при тази система шофьорите могат да хитруват, като драстично намалят скоростта или дори спрат на забранено място, за да свалят средната стойност в отсечката. Има и такива, които се крият зад други превозни средства, за да попречат на камерите да заснемат техния номер, отбелязва изданието.

Във Франция стационарните камери за скорост налагат около 14 000 глоби годишно, докато секторните едва достигат 5000. Като се има предвид връзката между наложените санкции и разходите за инсталиране и поддръжка, използването на фиксирани радари е по-изгодно.

 

 

В България такава система се използва от 2015 г., макар и не толкова разпространена като във Франция. В предвиждани промени в Закона за движение по пътищата се обсъжда КАТ да използва за такъв контрол на пътя и камерите на тол системата, като вече ще следи и за превишена средна скорост.   

 

 

fallback
  • #14
    Ердюх ( преди 1 година )
    Отървават се а ние ще ги налагаме
  • #13
    Шминтирит ( преди 1 година )
    А бе тинтири ти не караше ли някакъв много бърз автомобил? Не се ли хващаше на бас, че ще стигнеш по-бързо от морето от който и да е електромобил? Сега като ти чета коментарите май на автомобили само се возиш и освен електромобилите, мразиш автомобилите като цяло. Кой съвременен автомобил, да не говорим пък бърз не може да се справи с каквато и да е ситуация на пътя, ако караш със СЪОБРАЗЕНА скорост. Това че не си превишил скоростта не я прави съобразена, а превишена не означава опасна.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    10 -ти и двете ;-). Но едно е да си карал по ограниченията или под тях, да стане беля (заради дупки примерно) и да ти пишат пак - несъобразена само и само да не пишат АПИ виновни. Несъобразената е перфектно извинение винаги, да накиснеш шофьора.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    9-ти, В Германия преди години имаше подобна история. Кукуте само лаеха, че липсата на ограничения по магистралите е причина 1. Обаче, извадиха истинската статистика и се истината се оказа коренно различна. и оттогава е затишие. Но е фкат, че камерите се поставят по доходнст, а не по безопасност.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    я пак за несъобразена скорост и превишената да караш с разрешена от 140 или 180 км при дъжд в коя категория влиза
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ако не сте запознати в БГ м/у 40 и 45% от катастрофите с жертви стават от ОТНЕТО ПРЕДИМСТВО!!! Други 35-40% се падат на НЕСЪОБРАЗЕНА скорост - т.е. разрешена от закона! Превишената скорост като причина е между 1 и 3 БРОЯ! не процента!!! И понеже не пасва на доходността от камери - КАТ промени методиката на отчитане по вид и скри бройките в общ кюп!!! Живейте си мисълта, че го правят да сте добре и да пътувате безаварийно - масите са с интелект на червей казваше Юнг доколкото помня!!!
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Преди година и нещо - две имаше скандал във Великобритания. Вътрешен одит беше открил, че камерите се поставят не на места, където да се повиши безопасността, а там където е по-висока доходността. Същото, което правят и французите! Ако е за ПРЕВЕНЦИЯ ще пуснеш една цивилна кола по пътя да присвятква и ще постигнеш по-висок резултат! Истината пак ви идва болезнена!
  • #7
    Лудория ( преди 1 година )
    Дори виж коментиращите - питат къде са разположени камерите, за да намерят начин да заоибиколят контрола и да си карат както си искат. Ей затова се получават проблемите. Защото като видим 5-6 такива, решаваме - що аз да го правя,а другите не... и се почва. Така че докато в обществото не се наложи модел да се спазват закони, които са добри за всички, а не всеки да се мъчи да хитрува и да се измислят закони за глоби, рекет, изнудване, те така ще е...
  • #6
    Лудория ( преди 1 година )
    Не съм чувал никога думата превенция в нашата родина. Винаги е контрол, глоби и приходи. Уви, такова ни е разбирането. Явно и във Франция е нещо подобно. Но виж в Швеция и Норвегия чета, че превенцията е по-важна и целта им е да няма умрели в автомобилни катастрофи. Но тук има думата и разбирането на цялото общество, че дадено нещо се прави за тях и те трябва доброволно да се опитат да го постигнат, а не да им бъде наложено.
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    От статията става ли ви ясно какво е положението?!!! ГОВОРИМ ЗА ПАРИ!!! Контрола на скоростта НИКОГА не е бил въпрос на безопасност! Важно е да плащате!!!! И ако не печелят са мнооого сърдити другарите моралисти!
fallback
Последни