fallback

В Европа започват да премахват кошмарен за шофьорите радар

Системата за измерване на средна скорост в даден участък се оказва неефективна

Франция е първата държава в Европа, която реши да премахне част от радарите, превърнали се в страшилище за шофьорите – става въпрос за системата за отчитане на средна скорост. Решението е на Sécurité Routière - френският орган за безопасност на движението по пътищата.

 

 

Тези радари са известни и като секционни и са едни от най-кошмарните за шофьорите, тъй като не записват превишена скорост в определена точка, а в участък от пътя, съобщава Аutobild.es. 

Франция е една от страните с най-активна система от радари - около 4300 следят за нарушения по пътищата. От всички тях около 100 са секционни и бяха въведени за първи път през 2012 г. 

След повече от 10 години обаче от Sécurité Routière са решили да ги премахнат с аргумента, че не са достатъчно ефективни. На теория това е по-справедлива система за контрол, защото измерва средната скорост на водача на участък от магистрала или друг път чрез камери. Проблемът е, че тези апаратура е по-сложна и скъпа от фиксираните радари и изискват значителни разходи за поддръжка, за да се гарантира правилната им работа. Освен това много от тези камери за скорост са вече на десетилетие и изискват актуализиране, което ги прави по-малко ефективни при издаване на глобите на водачите, смятат французите.

 

 

От друга страна при тази система шофьорите могат да хитруват, като драстично намалят скоростта или дори спрат на забранено място, за да свалят средната стойност в отсечката. Има и такива, които се крият зад други превозни средства, за да попречат на камерите да заснемат техния номер, отбелязва изданието.

Във Франция стационарните камери за скорост налагат около 14 000 глоби годишно, докато секторните едва достигат 5000. Като се има предвид връзката между наложените санкции и разходите за инсталиране и поддръжка, използването на фиксирани радари е по-изгодно.

 

 

В България такава система се използва от 2015 г., макар и не толкова разпространена като във Франция. В предвиждани промени в Закона за движение по пътищата се обсъжда КАТ да използва за такъв контрол на пътя и камерите на тол системата, като вече ще следи и за превишена средна скорост.   

 

 

fallback
  • #24
    Рв ( преди 1 година )
    Най добре беше когато имаше светофари с време,което показваше колко секунди остават до светване на червен сигнал.Тогава шофьора може да си направи сметка дали може да мине или не.Но кой да плаща за поддръжка?Всичко се премахна,и сега дори и да караш с 50км в час,и наближаваш светофара и в последбия момент светне жълто,просто няма как да спреш,защото трябва да спреш в средата на кръстовището.Но,уви.Само ако имаше някой да поддържа секундарника на светофара,колко по малко птп щяха да стават.
  • #23
    FenIX ( преди 1 година )
    В България камерите не се слагат с превантивна цел за да се накарат хората да карат по безопасно. Тук катаджиите залягат по канавки и шубраци като партизани в засада за да глобят някой. Демек не им важно дали кара бързо и е опасен за себе си и околните е целта е да събират пари. Ако искат ефективно да намалят скоростта да сложат като в Европа камери с ясно обозначение че ако превишиш ще те снимат - така хората намаляват и като има достатъчно явни камери има ефект.
  • #22
    Българин ( преди 1 година )
    България има и изнудва щи камери
  • #21
    СА ( преди 1 година )
    14000 глоби в Франция за година?!??..то в София за месец има повече ..
  • #20
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Да не си шофирал никога автомобил не е никакво престъпление тинтири. Просто обяснява много от изказванията ти.
  • #19
    Батко ( преди 1 година )
    Разбрах от статията, че Франция ги маха и се очаква ние да им ги купим.Някой друг да е разбрал нещо различно?
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    17, успокоий се малко. Не е толкова зле положението, колко го изкарваш. Последните години контрола е доста по слаб, камерите се слагат където има трафик и зная че ограничеието е безумно, като например магистрала, прав участък 120.. и е ясно че всички минават 140. Граско, подобно, главна улица, забили 30.. където колелата мианват с 40 дори... всичко е касичка, лесни пари
  • #17
    Propov ( преди 1 година )
    Живея в Германия и тук контрола е тотален. Камери има навсякъде. В повечето села, а те са през 5 км, се кара с 30 и има също камери. Мобилните камери са ежедневие, НО...Като ти се кара - магистралата - газ до дупка. Така всъщност вадят агресията от населените места. В селото и града кротко, ама знаеш че ще дойде магистралата и ще наваксаш. Там се показва смелост , мощност и се мерят еготата.
  • #16
    Глас от тъдява ( преди 1 година )
    Помня преди две години когато заради корона-истерията нямаше много движение и кметството рева с глас, че видиш ли ЗАГУБИЛИ нам колко си евра от глоби и от паяка.
  • #15
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Шминти, нещо не ти разбрах тезата?! В какви престъпления точно ме обвиняваш тоя път?
fallback
Последни