fallback

ADAC тест на летни гуми 2010

Този път тестващите са предпочели двата размера 185/65 R15 H и 225/45 R17.

Всяка година малко преди да настъпи пролетта германският автомобилен клуб ADAC публикува тест на летни гуми. Изводът на тестващите отново потвърждава, че който избира най-евтините възможни варианти на гуми от Далечния изток, увеличава значително риска от инцидент. На такива гуми например спирачният път на мокро е със 70% по-дълъг от този при висококачествените продукти.За размер 185/65 R15 H, който пасва на повечето по-стари автомобили от ниския среден и компактния клас, а също и за новите модели малки автомобили, пет модели са получили най - високата оценка „особено препоръчителни“:Pirelli Cinturato P6 Nokian H Continental PremiumContact 2 Dunlop SP Sport Fastresponse Uniroyal RainExpert Прави впечатление, че наред с трите „премиум“ марки в топ 5 присъстват и продукти на сравнително по-евтините Uniroyal и Nokian. Ето подробната таблица с 19-те тествани модели като най-добрите са най-отгоре. Освен модела на гумата, скоростния индекс и цената в евро в Германия, вертикалните колони дават още оценките за поведението на гумата на сухо (trocken), мокро (nass), оценка за шум (Geraeusch), разход на гориво (Kraftstoffverbrauch) и износване (Verschleiss). Скалата на оценките е 0,5 (възможно най-добре) – 5,5 (стойте далече).Ето и втората таблица с по-големия размер:
Тагове: adac
fallback
  • #26
    DRUGS-BUNNY ( преди 14 години )
    Абе брато, те повечето дето слагат гуми за 10 лева и карат коли по 2 - 3000 лв. не им се налага да пътуват по магистралата.. обичайният маршрут не е по-голям от 20 - 50 км.. къде отиваш ти.. :))А и къде да мърдаме с тия заплати и цени в държавата.. да не говорим за горивата..
  • #25
    BGRS ( преди 14 години )
    И още нещо пи4. Ти да не си рекламно лице на Nitto?. Зимните гуми на Mishelin са печелили много тестове! Какви ги бръщолевиш? Или може би сте ги пробвали при 50 сантиметра сняг?
  • #24
    BGRS ( преди 14 години )
    А ето ти и линк, за да не търсиш! http://***.avtogumi.com/bg/tires/tire_details.php?model_id=409
  • #23
    BGRS ( преди 14 години )
    Дай да се уточним. Хубавата гума е направена с повече естествен каучук. Това означава, че е и по-скъпа.Ако тия Nitto са измислили зимна гума с лятна шарка, трябва да са направили революция! Обаче от линка, който дадох по-долу се вижда, че това са летни гуми! Няма начин! Ако бе толкова лесно, във Формула 1 едно нямаше да се нуждаят от сликове, а щяха да ползват "изобретението" на Nitto! Ама я погледни по-добре всесезонните им гуми, за да видиш колко нарези имат! Ти за канарчета ли ни вземаш?
  • #22
    Nick ( преди 14 години )
    Stom kazvash
  • #21
    Анонимен ( преди 14 години )
    Subaru Impreza WRX се продава с Dunlop Direzza!Някой те е хванал за канарче:)
  • #20
    Nick ( преди 14 години )
    Sharkata na gumata koqto spomenax e absolutno lqtna vupreki 4e na gumata pishe M+S. Nie ne sme q izpolzvali i 1 den na snqg, zastoto dosta predi da vzemem tezi gumi sme si vzeli zimni Michelin Pilot Alpin2,koito vpro4em sa loshi za snqg. No sum 4el review-ta 4e Nitto Neogen se predstavq dosta dobre prez zimata, kato istinska zimna guma, koeto i za men e paradox. Vuv vseki slu4ai osnoven pokazatel koito testovete gledat e spira4en put v razli4ni atmosferni usloviq,a tam ne e tolkova vajna 6arkata
  • #19
    Веселяк ( преди 14 години )
    Да, прав си.Тогава ще го кажа така - при размер 175/65R14 и около него за мен най доброто съотношение цена/качество предлага БФ Гудрич ГФорс и ГФорс уинтър. Предишната ми кола беше с такъв размер, а съм карал и още няколко със сходни размери.
  • #18
    BGRS ( преди 14 години )
    Точно по това се различават скъпите от евтините гуми - съдържанието на естествен каучук. Шарката е важна, но тя винаги е един компромис. Например, за сухо време е необходима колкото се може по-голяма контактна площ ( най-добре сликове), докато при дъжд са необходими канали, които да отвеждат водата, колкото се може по-бързо. За сняг и лед нещата са коренно различни.
  • #17
    BGRS ( преди 14 години )
    Какво разбираш под износоустойчиви? Моите Goodyear са вече над 50 000 кm и според мен имат поне още едно лято живот, преди да се замисля за замяна. Една автомобилна гума се състои от естествен и изкуствен каучук. Естественият каучук е дефицитен, скъп и недостига в световен мащаб. Проблемът е рискованото му производство заради болест, която може да унищожи напълно всички каучокови плантации в една държава и дори континент! Затова производителите използват и изкуствен каучук.
fallback
Последни