IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Във Волфсбург са решили: ще има сериен „Baby” роудстер на VW

Става ясно, че във Volkswagen е взето решение да се пристъпи към серийното производство на малък роудстер, на базата на концепцията BlueSport.

Във Волфсбург са решили: ще има сериен „Baby” роудстер на VW
Това ще бъде автомобил с монтиран по средата на рамата двигател, който ще предлага две места. Концепцията беше показана преди година и половина в Детройт, като интересното при нея беше, че спортният автомобил имаше дизелов двигател. 



Сега източник от фирмата е разкрил пред изданието AutoExpress, че дизайнът за серийната версия е финализиран и в най-скоро време ще започнат тестове на техническите системи на автомобила. Стилът е останал много близък до този на концепцията, а компютърните образи на роудстера показват как най-вероятно ще изглежда новият малък открит автомобил на VW. 

Предната маска е добре позната, напомня на тази при Golf и Scirocco – издължени фарове свързани с тясна горна част на радиаторната решетка. Новост ще бъдат дневните LED светлини. Когато се говори за малък роудстер се има предвид, че този модел ще бъде по-къс и по-нисък от Golf. Широчината му обаче, ще бъде като при Golf, което му придава „мускулеста” осанка. 

Интериорът на малкия роудстер ще бъде в стила на Scirocco. Благодарение на разположения по средата на платформата двигател, отпред и отзад ще има достатъчно място за багаж, което дава известна практичност на този иначе компактен спортен модел. 

Собственото му тегло ще бъде много ниско, благодарение на лекото шаси от алуминий и ръчно отваряния и затварян мек покрив. Очаква се собственото тегло на колата да не надхвърли 1200 кг., което ще го прави конкурентоспособен на модел като MX-5 на Mazda



Двигателят от концепцията също ще стигне до серийния модел – двулитров дизелов агрегат, който ще предлага мощност от 178 к.с. Освен него обаче, с роудстера ще се предлага и 1.4 TFSI от Polo GTI, както и двулитровия бензинов турбодвигател от Golf GTI. Стандартна ще бъде механичната скоростна кутия с шест степени, но ще може да се поръча и DSG с два съединителя. 

Дизеловата версия ще ускорява от място до 100 км/час за под 6 секунди, като динамиката няма да бъде за сметка на разхода. Според производителите, средният разход на дизеловата версия ще бъде около и под 5 литра на 100 км. Вредните емисии от CO2 ще са в рамките на 120 г/км. На по-следващ етап е възможно да видим и хибридна версия на VW BlueSport. 

Този нов модел на VW ще бъде в продажба от края на 2012 или началото на 2013 година, като предварителните оценки са, че цената му ще започва от около 23 000 евро.  
0 от 500