Говори се, че важният за цялата група VW мини модел Up! може да се прави от Suzuki за някои пазари по света. Това може да се повтори и при версиите на мини автомобила изработвани от Skoda и Seat.
Друг много вероятен общ проект ще бъде създаването на нов малък SUV модел, който ще бъде на платформата на новото поколение на Vitara или на заместника на днешния SX4.

Според запознати с плановете на VW, там подготвят пет различни кросоувъри/SUV модели: • Малък SUV (на базата на Vitara)
• Компактен SUV (на базата на SX4)
• SUV със среден размер (ново поколение на Tiguan)
• Луксозен SUV със среден размер (ново поколение на Q5, и нов, „baby” Cayenne)
• Нов голям SUV (ново поколение на Touareg)
Макар един малък кросоувър да е нужен от пазарна гледна точка, Vitara е с относително по-несъвършена технология, от колкото във VW Group биха желали. Това е причина да се залага в този клас повече на новото поколение SX4, което ще бъде използвано и от Volkswagen (евентуално CrossPolo), и от Audi (Q1), и от Seat (Tribu), както и от Skoda (Yeti II).
Проблемът е, че бъдещият SX4 не е много стилен и ще има дизайн, който от гледна точка на масова марка като VW е противоречив. Това изключва просто заместване на емблеми и VW трябва да вложи пари за нов дизайн на каросерията. При това да създаде дизайн, който да бъде приемлив за четири марки. По този въпрос, според източници от фирмата, във Волфсбург били оптимистично настроени.
Макар сега да разполагат с Tiguan, при това в стандартна форма и във версия XL, във VW обмислят нов модел, позициониран над него. Засега се мисли за някаква версия на кросоувър Passat, известен като проект VW416. Така един Passat SUV, Tiguan II, Audi Q3 II и ново поколение на Vitara/Grand Vitara ще могат да имат една обща технология, платформа и набор от двигатели. За целта VW и Suzuki щели да кооперират усилия за създаването на подходяща и изгодна обща архитектура за вcички тези модели.
По-нагоре в моделния ред, при Audi Q5, изборът на платформа ще бъде по-лесен – това е MLB. Най-вероятно тази платформа обаче ще бъде променена, като вместо пригодена да носи тежкото отпред Audi, тя ще бъде модернизирана за да поеме разполагане на двигателя по-близо до средата на платформата, като тази промяна няма да изисква непременно и система 4WD при всички модели на които ще се монтира.
Натрупаха се много предположения и въпроси, които трябва да получат отговори през следващите години на сътрудничество между VW и Suzuki.


0