Според месечното проучване на цените в Германия, като цяло автомобилните фирми предлагат по-ниски цени с 10.9% в сравнение със същия месец на миналата година.

Въпреки, че на пазара е Astra, най-успешния модел на Opel, продажбите на фирмата в Германия падат драстично през май с 41%. Понижените продажби се дължат на неясното бъдеще на марката, след като от германското правителство отказаха да я подпомогнат финансово. През миналата седмица стана ясно, че GM ще се опита да финансира преструктурирането на Opel самостоятелно.
Щефан Братцел (Stefan Bratzel), директор на Центъра за проучвания в автомобилната индустрия при университета за приложни науки в Bergisch Gladbach в Германия, казва, че марката Opel „е отслабена и заради проблеми с качеството, като е претърпяла значителни загуби заради неуспешните опити за спасяване, проточили се вече година и половина”. Решението да се направи опит за самостоятелно спасяване на Opel в рамките на GM дава „нови възможности на Opel, но това отново ще изисква доста време”, казва Бретцел.
Говорителят на Opel, Улрих Вебер обаче заяви, че изследването базирано на данни от дилърските центрове не отразява истинската ситуация на продажбите в Opel. Според него досега за разлика от конкурентите си, Opel не е давал високи ценови предимства и специални финансови условия за продажба на моделите си.


1