Споразумение за премахване на бариерите в търговията между ЕС и Република Корея беше постигнато още през миналата година, но то все още не е подписано и ратифицирано. Сега се подготвят преводи на повече от десет европейски езици, след което ще трябва да бъде одобрено във всички страни членки и едва след това да последва ратификация в Европейския парламент.
.jpg)
В последно време обаче, процесът е забавен силно заради отпора даван от големите европейски автомобилни фирми. Европа и сега внася многократно повече автомобили от Южна Корея, отколкото изнася за там.
През миналата година според митническите декларации Южна Корея е изнесла в ЕС 303 205 автомобила. В обратна посока, от ЕС за Република Корея са заминали 40 097 автомобила.
Всъщност истинският брой на корейските автомобили за Европа е доста по-голям, защото и Hyundai, и Kia днес произвеждат ключовите си модели за европейските пазари в Европа. Kia Motors произвежда моделите си за Европа в Словакия, Hyundai в Чехия.
В Словакия се произвеждат Kia Cee’d, Kia Sportage и Hyundai ix35, в Чехия се правят Hyundai i30 и Kia Venga. Hyundaie i10 и i20 доскоро се внасяха от Индия, сега ще се сглобяват в Турция.
Заради същия проблем на неравновесие в търговията с автомобили има спор и между Корея и САЩ. Между тях има подписано споразумение за свободна търговия от преди три години, което все още не е ратифицирано.


3