IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Готвят ново поколение на флагмана на Aston Martin DB9

Aston Martin подготвя появата на ново поколение за флагмана си DB9 през 2013 година.

Готвят ново поколение на флагмана на Aston Martin DB9
По същото време трябва да се появи и заместникът на двуместния спортен Vantage. Така фирмата възнамерява да освежи производството си и да повиши продажбите. Планът за цялостна модернизация на марката беше отложен за известно време, поради икономическата криза. 

Сега в Aston фокусират усилията си върху цялостно обновяване на DB9 и Vantage, които ще запазят алуминиевата си архитектура, като в същото време ще станат още по-леки и високотехнологични. Сериозни промени ще има и в интериора на двата автомобила. 



Изданието Autocar публикува компютърен образ на бъдещия флагман на Aston Martin. От него личи, че в стила на бъдещия DB9 ще има нещо от стила на суперавтомобила One-77. Главен нов детайл във външния вид ще бъде линията минаваща от отвора за въздух в предните калници до задните калници. Подобно нещо ще има и при спортния Vantage. 

Като цяло стилът на днешния флагман ще се запази и при новото поколение. Промени ще има в решетката, която става по дълбока, по подобие на тази при One-77. Като цяло размерите на бъдещото второ поколение на DB9 няма да се различават драстично от тези на сега актуалния модел. 

„Няма да започваме всичко отначало, когато имаме натрупан опит и налични високи технологии”, заявява източник от Aston. Главната цел на проектите VH500 (DB9) и VH600 (Vantage) е да се намали теглото чрез използването на по-съвременни материали и усъвършенстване на отделните детайли. Има какво да се очаква още и от платформата VH. Според информация от вътрешен за проекта човек, целта е при новото поколение да се намали теглото с около 10%. 

Ако това бъде постигнато, собственото тегло на DB9 ще бъде под 1500 кг. Конструкцията ще бъде от още по-лека алуминиева сплав, като това трябва да реши проблема с теглото, което при сегашния модел на DB9 е с около 130 кг. по-високо в сравнение с това на Ferrari California. Дори по-голямото Ferrari 599 е по-леко с около 70 кг от актуалния DB9. 

Затова в Aston поставят ударението при новото поколение на своя флагман върху ниското собствено тегло. За целта ще се използва опитът натрупан от One-77. Ще се използват композитни материали и вариации на смесите от карбон и фибростъкло. 



Двигателите на DB9 и Vantage ще продължат да бъдат сегашните V12 и V8, но след сериозна модернизация. Промените трябва да ги направят по-мощни и в същото време по-ефективни в сравнение със сегашните им версии. 

„Нашият V12 притежава голям потенциал и ще задоволи всички изисквания на новото поколение на DB9”, казва президентът на Aston, Дейвид Ричардс (David Richards). 

Според неофициални данни, мощността на двигателя ще бъде повишена от днешните 470 на над 500 к.с. Максималният въртящ момент (който сега е 599 Nm), ще бъде променен също и ще достигне около 630 Nm. В същото време разходът на гориво ще се намали и ще бъде под 12 литра на 100 км. Ще се намалят и вредните емисии CO2, които при актуалния модел са 345 г/км. 

Цел за Aston са емисии в рамките на около 300 г/км. При Ferrari California например, те са 306 г/км. Разбира се, тази кола е с двигател V8, a не с V12. 
0 от 500