Хибридната система комбинира конвенционален двигател задвижващ предните колела, водородна система на горивни клетки и суперакумулатори, които ще подават електроенергията към електромотор задвижващ задната ос. Инженерите от BMW вече създадоха напълно функционален прототип на базата на Серия-1 със задвижвани предни колела.

Според конструкторите от Баварската фирма, „хибридната технология с горивни клетки е създадена да задвижва автомобила в градски условия и е крачка напред в сравнение с хибридните системи с бензинов или дизелов двигател”. Новата хибридна система ще бъде монтирана първо на Mini Clubman.
Хибридът с горивни клетки все още не е получил зелена светлина за серийно производство от босовете в BMW. Сега се правят анализи дали подобен автомобил може да реализира по-значими продажби, което ще го направи ефективен. От друга страна се изчаква зарядните устройства с водород да станат реалност в големите градове.
Новата система на BMW има два независими един от друг режими на работа. Конвенционалният двигател задвижва предните колела. Зад него е монтиран и Auxiliary Power Unit (APU), модул с горивни клетки с мощност само 5kW. Генерираната електроенергия от APU се доставя до акумулаторите от ново поколение, разположени в средната част на шасито и от там отива за задвижване на електродвигателя монтиран на задната ос с мощност 82kW.
Само с помощта на електроенергия автомобилът има задно задвижване. Когато работи с бензин, колата е с предно предаване. При рязко ускорение обаче, двата двигателя за кратко могат да работят и заедно.


0