IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова технология на BMW

BMW показа нова технология на водороден хибриден автомобил, която най-вероятно ще бъде използвана още при следващото поколение на Mini.

Нова технология на BMW
Новата технология ще видим също и при автомобила на BMW с предно предаване, който ще се появи през 2014 г. 

Хибридната система комбинира конвенционален двигател задвижващ предните колела, водородна система на горивни клетки и суперакумулатори, които ще подават електроенергията към електромотор задвижващ задната ос. Инженерите от BMW вече създадоха напълно функционален прототип на базата на Серия-1 със задвижвани предни колела. 



Според конструкторите от Баварската фирма, „хибридната технология с горивни клетки е създадена да задвижва автомобила в градски условия и е крачка напред в сравнение с хибридните системи с бензинов или дизелов двигател”. Новата хибридна система ще бъде монтирана първо на Mini Clubman

Хибридът с горивни клетки все още не е получил зелена светлина за серийно производство от босовете в BMW. Сега се правят анализи дали подобен автомобил може да реализира по-значими продажби, което ще го направи ефективен. От друга страна се изчаква зарядните устройства с водород да станат реалност в големите градове. 

Новата система на BMW има два независими един от друг режими на работа. Конвенционалният двигател задвижва предните колела. Зад него е монтиран и Auxiliary Power Unit (APU), модул с горивни клетки с мощност само 5kW. Генерираната електроенергия от APU се доставя до акумулаторите от ново поколение, разположени в средната част на шасито и от там отива за задвижване на електродвигателя монтиран на задната ос с мощност 82kW. 

Само с помощта на електроенергия автомобилът има задно задвижване. Когато работи с бензин, колата е с предно предаване. При рязко ускорение обаче, двата двигателя за кратко могат да работят и заедно.  
0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    veroqtno ili ne bmw rabotqt po-vaprosa a koito raboti pe4eli...kakto vijdate stana nai-skapata,jelana i populqrna marka v sveta nali ili???
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    В статията се казва, че хибридната система е създадена да задвижва авомобилът в градски условия. Има акумулатори ново поколение, което предполага и по-ниско тегло. Водородът е доста ефективен. Разбира се, резервоарът би тежал доста, но точно затова системата е ХИБРИДНА. В града няма да замърсява, защото вероятно ще използва само водород. Ако се наложи да се кара на по-дълъг път, предполагам ще се ползва само ДВГ. Prius чупи ли се всяка седмица? Доколкото си спомням, издържа 100000 км тест на АБ без почти никакви проблеми. Колкото и да не ти се вярва, водородът е най-вероятният източник на гориво в близко и по-далечно бъдеще. На запад отдавна се замислят за изграждане мрежа от станции за зареждане с водород. Той ще се произвежда от възобновяеми енергийни източници, които няма да замърсяват околната среда, за разлика от конвенционалните електро и хибридни автомобили, които ползват и енергия от ТЕЦ. Мисля, че тая технология на БМВ ще е крачка напред към цялостното преминаване на водород.
  • #2
    1 rate up comment 3 rate down comment
    мун_чо ( преди 15 години )
    конвенционален двигател + водородна система на горивни клетки + суперакумулатори - WTF?Тва нещо ще тежи два тона, ще струва 70 000Е и ще се чупи всяка седмица. Изглежда че БМВ няма да се справят с преминаването от бензинови двикатели към ток и водород.
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ...най-вероятно,...разбирай не по-рано от 10 години.