Германия, където всяко седмо работно място зависи от автомобилната индустрия, заема 16-то място с 503 автомобила на 1000 души. Великобритания е по-напред с 508, а също и Финландия с 506. Съединените щати, превърнали се в синоним на безграничната мобилност, са назад с резултат 450/1000. Данните за Щатите обаче са грешни - за това си има обяснение – там SUV-модели и ванове са в категория търговски/промишлени превозни средства и са извън тази статистика. Следователно действителната стойност е значително по-висока.
Интересни са числата от изследването, които касаят султаната Бруней на остров Борнео. Гъстотата на автомобилите в малката държава възлиза на 385 на 1000 поданици на султана. От друга страна обаче, султанът на Бруней Хаджи Хасанал Болкия е страстен колекционер на автомобили. Колекцията му възлиза на около 5000 автомобила, повечето от които естествено са суперскъпи и високоблагородни. Та, ако колекцията бъде извадена от статистиката на страната, гъстотата пада на 372/1000.
Сравнението по континенти също вероятно е изненадващо за някои: първо място за Океания (Австралия, Нова Зеландия, Фиджи и др.) с 458/1000. Следва Европа с 368/1000, Америка (240/1000), Азия (40) и Африка (21). На абсолютното дъно в тази класация е Сомалия с 0,2/1000, т.е. там се пада по 1 автомобил на 5000 души (по всяка вероятност отвлечените кораби са повече от автомобилите).
За България можем да посочим ориентировъчни стойности – около 3 милиона регистрирани автомобила на 7,5 милиона население, т.е. около 400 автомобила на 1000 души.


1