IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайци искат да купят и Maybach

Китайската фирма BYD изрази желание да закупи марката Maybach от своя партньор, концерна Daimler, информира изданието China Car Times.

Китайци искат да купят и Maybach
Подобна оферта все още не е подадена официално, но сега се обмисля. Наскоро от Daimler казаха, че съкращават производството на Maybach заради понижено търсене на луксозните лимузини, като не изключиха дори възможност за закриване на марката. 

Сега Daimler и BYD работят съвместно над електромобил предназначен за китайския пазар. От китайската фирма обаче правят планове да се настанят в луксозния сегмент на пазара не само в своята страна, но и в Европа и САЩ. За тази цел закупуването на Maybach може да се окаже изключително важно. Ако Daimler официално обяви луксозната си марка за продажба, от BYD заявяват, че „веднага ще я купят”. 



През последните няколко години стана практика китайски фирми да купуват европейски и американски марки. Най-новата покупка на китайците (фирма Geely) е марката Volvo. През 2008 корпорацията SAIC придоби британската марка MG Rover. От Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machines искаха да купят Hummer, но проблеми с местното правителство осуетиха сделката. Засега.  
0 от 500
  • #19
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    И аз като теб съм фен на японската култура и японската стока. Но нали знаеш Сони как се налага в САЩ, а после и по целия свят. Китай също има много добри неща. Ще ти дам само един пример, ползвам едни наследствени клещи Даймънд, дето са поне 30-годишни, но са като нови! А навремето носех и китайски кецове, супер бяха! Питай някой около 70-ти набор...
  • #18
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Субарувич ( преди 15 години )
    Разбирам доводите ти, но немски Грундиг винаги ще е по-качествен от китайски, защото изискванията за качество в немския завод са на по-високо ниво, работниците са добре заплатени и съответно по-мотивирани. Пример: Най-качествено работещият завод на GM беше заводът на Сааб в Тролхетан, където освен много високите заплати, качеството беше въпрос на чест за работниците, някои от които бяха трето поколение кадри на Сааб. По същата причина всичко произведено в Япония е на много високо ниво, заради Програмата за тотално управление на качеството приета след втората световна война. Разбира се и в Китай, работещите за известни марки са добре заплатени(по китайски стандарти), но не могат и да си помислят да достигнат качеството или мотивацията на висококвалифицирания скъпоплатен работник от Европа или Япония. Китай може и да е най-голямата икономика, но това е за сметка на обикновения човек(всеки ден в китайските мини умират средно шест човека), а китайския икономически бум ще свърши когато китайците поискат нормални заплати.
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Не знам къде е това "навсякъде". още не съм видял китайски коли по улиците, а при електрониката която купуваме китайска е само сглобката. всички високи технологии се държат от американски, японски и европейски копании - същите които основно потребяват съответната "китайска" стока. така е било, така и ще бъде. това че китайците са се превърнали в евтина, световна сглобяваща сила нищо не значи. утре може да е някой друг.
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    ОPC ( преди 15 години )
    бавно, но славно китайците ще са навсякъде, както стана с производство на дрехи и електроника...иска се просто време
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До Тriforce ( преди 15 години )
    Нали знаеш какво казват за кучетата и кервана? Така, че дали на теб ти харесва или не това не променя нищо. А като не ти се четат *** коментари вземи свърши някаква работа вместо да висиш цял ден в тоя сайт и да ръсиш мозък!
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Добре, обясни ми защо да купувам нещо марково, произведено в европа, като мога да си взема нещо също на световна фирма, но произведено в китай на половин цена?! Конкретно ти давам пример с телевизор на Грундиг. Немския е 1800 лева, а същия модел, ама същия, със същата гаранция струва 800 лева!!! за мен няма значение дали ще си дам парите в германия или китай, говоря за конкретния случай. Аз съм потребител и при еднакво качество ме интересува само цената. А за китайските пластмаси ще ти кажа, че
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Веселяк ( преди 15 години )
    В един фар има вложени поне 300 човекочаса развой, 500те грама ластмаси не са пластмаси от китайските - трябва да издържат поне 15 години, фарът търпи изключително много сътресения и огромни температурни разлики, така че недей да смяташ, че всяка пластмаса става. Мисли малко преди да пишеш.
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    А за развойната дейност си прав, но само донякъде. Вече почти всеки взема нещо готово от другия. Изключенията са много малко. И между другото мое лично мнение е, че точно това изяде главата на Волво- правиха маса изследвания и разработки, тестове и експерименти, които са много скъпи и в един момент се оказа, че касата е празна и трябва да се предложат, за да оцелеят.
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    TURBO RELOADED ( преди 15 години )
    Да се готвят БМВ!
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Добре, според вас нормално ли е един фар, примерно, в който има вложени 3 минути и 500 грама пластмаси, да струва 800 лева?!?