IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Атлетът с шикозни одежди

Тест драйв на новата Серия 5 на BMW.

Атлетът с шикозни одежди
Само няколко дни, след като новото поколение на баварската петица стъпи у нас, от BMW Group Bulgaria организираха тест драйв на модела.

За целта бяха предоставени над десет автомобила, екипирани с 6-цилиндрови сърца. Екипът ни първо яхна най-мощният бензин, а след него и най-мощният дизел, който се предлага с новата Серия 5.

Трасето, по което изпитахме колите предлагаше първокласен планински път, магистрала и натоварен градски трафик. Смеем да твърдим, че елегантната лимузина се чувства еднакво удобно по тесните градски улици на София и Пловдив и по бързите завои на пътя към Панагюрище.

Новата Серия 5 на BMW може да се похвали с 4 завиващи колела, които я правят изключително маневрена в града и много стабилна в завои. Налични са и четири режима на каране - Normal, Comfort, Sport и Sport+, както и комбинация от тях (примерно комфортна настройка на шасито и спортна на двигателя и скоростите). Разликите между отделните режими са ясно изразени. В режим Comfort автомобилът вози много леко (много), а двигателя става по-мек. В режим Sport нещата са страшни - усеща се всяко едно конче, което препуска под капака, а окачването ви залепя за пътя. Sport+ пък изключва ESP и гарантира висок адреналин, оставяйки задните колела в пълно подчинение на водача.

И като заговорихме за водача, трябва да споменем, че и тази версия на Серия 5 предлага салон, създаден и ориентиран към този който я кара. Нещо повече, разликата между това да седите на едно от пасажерските места и зад волана е огромна. Седящият на шофьорското място се чувства като пилот. Усеща много точно пътя и двигателя, докато на пасажерските места е тихо и спокойно. Много ни хареса това решение - спортна лимузина, създадена да доставя едновременно истинско удоволствие на водача и истински комфорт на останалите места в купето.

Новата Серия 5 на BMW се предлага с един осемцилиндров и три шестцилиндрови бензинови двигателя, както и с два шестцилиндрови дизелови агрегата. Ние подкарахме първо модификацията(BMW 535i) оборудвана с първия в света редови шестцилиндров двигател с TwinPower Turbo, High Precision Injection и VALVETRONIC (225 кВт/306 к.с.). Няма как да намерим недостатъци на този агрегат, особено когато е окомплектован с 8-степенна спортна трансмисия. Динамиката е напълно достатъчна - ускорява от 0 до 100 км/ч за 6 секунди и продължава така чак до 250 км/ч, когато се намесват системите. 

В началото ни се стори, че скоростната кутия се бави, когато натиснем газта до край, но после разбрахме, че просто не сме били достатъчно категорични. Още при следващата проба, ритайки рязко до долу десния педал, всичките ни упреци към трансмисията изчезнаха.


Докато изпитвахме автомобила не го жалехме много-много, но пък и той си го търсеше (намръщеният вид и големите 19-инчови колела крещят - "настъпи газта"). Въпреки това обаче, бордовият компютър показваше 10/100 среден разход на гориво. С доста усилия успяхме до го заковем на 11 литра на 100 километра, а след лутане из натоварените улици на Пловдив уредите посочиха "11.4". Според информацията BMW 535i харчи средно по 8.5 литра в смесен цикъл, което е напълно постижимо, ако вече сте се наситили на колата. Казваме постижимо, защото освен динамична и елегантна, новата Серия 5 е и много модерна и ефективна. Разполага с множество системи за намаляване на разхода на гориво и отделяните вредни емисии, като някои от двигателите покриват дори нормите на Euro 6. И още нещо интересно, имаше моменти, когато се движехме със скорост - 120-130 км/ч, а оборотите не превишаваха "1500".

След мощният и икономичен бензин, дойде ред и на дизеловата модификация - 530d с 245 к.с. Двигателят е редови шестцилиндров от най-ново поколение с алуминиев цилиндров блок и директно впръскване Common-Rail. Динамиката е аналогична с тази при бензина, въпреки, че според официалните характеристики при ускорението до 100 км/ч моделът отстъпва на бензиновия 535i с 0.3 десети. Разходът на гориво при 530d също ни изненада приятно, въпреки, че беше с около 2 литра над посочения в книжката на колата (все пак това е тест-драйв на пълни обороти).

Няма как да обърнем внимание на всичко, с което разполага Серия 5 за това ще споменем само част от нещата, които ни направиха най-голямо впечатление. Автомобилът беше снабден със система, която следи за нежелано напускане на пътното платно. При изпреварване без мигач или на местата където има няколко пътни маркировки се усеща леко вибриране във волана, подчертаваме - леко и ненатрапчиво. Когато пък изпреварвате, а в мъртвата зона на огледалото за обратно виждане има автомобил - светва едно триъгълниче, позиционирано на страничните огледала. Разполагахме и със система за нощно виждане, както и с такава, която улеснява паркирането, чрез камери (предлага се и технология, която паркира колата сама, без намесата на шофьора).

Новото поколение на системата iDrive е още по-интуитивно и не по-сложно от личния телефон на тинейджър, а така нареченият Head-Up Display ви дава най-нужната информация, прожектирайки я директно на предното стъкло.

В салона материалите очароват - няма твърди пластмаси или неприятни на допир материи. Седалките са с вентилация и се местят във всевъзможни посоки. Всъщност, за да добиете по-добра представа за формите на новата Серия 5, разгледайте галерията от снимки, която подготвихме за вас.
И ако трябва да опишем колта с няколко думи, те ще бъдат - "Атлетът с шикозни одежди" - динамичен, стабилен и бърз, но прикрит с бизнес облекло и добри обноски.
0 от 500
  • #46
    1 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Е, поне се старая да подкрепям твърденията си с линкове или да споменавам, къде съм прочел казаното от мен. Разбира се, изказвам и собственото си мнение, като изрично упоменавам това. Да, признавам, че съм невеж в много области. Затова и се опитвам да допълвам знанията си с четене. Чувствата са друго нещо. Те няма как да се прочетат. Все пак, благодаря за определението.
  • #45
    2 rate up comment 3 rate down comment
    smarter than you ( преди 15 години )
    С опита си да аналазираш другите,само подчертаваш уажасяващато си невежество.
  • #44
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Posredstven avtomobil,s nishto ne prevuzxozda edin Hundai,osven s tova che e BMW i ima poveche vlubeni fenove.Dali shte e BMW ili nqkoi drug nov avtomobil nqma nikakvo znachenie za komforta ili burzinata.Tova kum koeto vsichki se zaxlasvate e emblemata i chuvstvoto che nqkoi tapunger she vi gleda i shte tzuka s usta.
  • #43
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Бен ( преди 15 години )
    Спри да ядеш гъби, които не познаваш че имаш халюцинации. Има и други марки, не е само БМВ...
  • #42
    2 rate up comment 2 rate down comment
    :) ( преди 15 години )
    Ем аз ги видях като се стъмваше, и самите фарове на колите ми привлече вниманието, но леко ми прилича на 7-ца и на 3-ка.Но е по-добре от старата 5-ца харесва ми! А за разхода на горива просто няма смисъл да се коментира, те двигателите не са преработени и е нормално да има 2лит.разлика то естествено ще падне!Ако са по-безшумни дизеловите ще бъде супер!
  • #41
    3 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Щом казваш, че на живо са хубави, може би и на мен ще харесат ;) Запази едно и за мен :0
  • #40
    4 rate up comment 3 rate down comment
    :) ( преди 15 години )
    Тия BMW-ta ги видях преди 3 дена май! Добре изглеждат на пътя, и ако наяравят хубави отстъпки бих си взел!!!
  • #39
    2 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Затова за мен щеше да е странно, ако тестващият екип бе получил среден разход над 12 литра на сто километра. Някои хора пишещи тук, показват своята некомпетентност, което е нормално. Не може всички мъже да разбираме от автомобили въпреки, че всички така казваме.
  • #38
    4 rate up comment 4 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    A ето и скромното ми мнение за това БМВ, без да съм го виждал на живо. Дизайнът не е нищо особено за мен. Старата тройка на Крис ми харесва много повече. АБ казват, че това е най-добрата кола в класа си, като си оставят вратичка да видят, какво може конвенционалното управление и окачване. А за разходът ще кажа, че в Германия има закон, според който ако се докаже, че даден автомобил харчи повече от 30 % от обявената стойност, клиентът има право да го върне.
  • #37
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Zizo ( преди 15 години )
    Понякога си мисля дали от БМВ не са създали машина на времето ?! Винаги изпреварват всички автомобилопроизводители с около 20тина годинки поне :) БМВ е номер едно . За мен няма по-качествен , красив , удобен , елегантно-луксозен , барз автомобил на пазара ! А това , че БМВ предизвиква да го настъпваш ... вярно е ! От двигателя излиза някаква агресия сякаш е омагьосан . Просто те предизвиква....! Тези които нехаресват БМВ обикновен са джапан маниаците и хора ьаресващи италиански бараки на колела.