
За целта бяха предоставени над десет автомобила, екипирани с 6-цилиндрови сърца. Екипът ни първо яхна най-мощният бензин, а след него и най-мощният дизел, който се предлага с новата Серия 5.

Трасето, по което изпитахме колите предлагаше първокласен планински път, магистрала и натоварен градски трафик. Смеем да твърдим, че елегантната лимузина се чувства еднакво удобно по тесните градски улици на София и Пловдив и по бързите завои на пътя към Панагюрище.
.jpg)
Новата Серия 5 на BMW може да се похвали с 4 завиващи колела, които я правят изключително маневрена в града и много стабилна в завои. Налични са и четири режима на каране - Normal, Comfort, Sport и Sport+, както и комбинация от тях (примерно комфортна настройка на шасито и спортна на двигателя и скоростите). Разликите между отделните режими са ясно изразени. В режим Comfort автомобилът вози много леко (много), а двигателя става по-мек. В режим Sport нещата са страшни - усеща се всяко едно конче, което препуска под капака, а окачването ви залепя за пътя. Sport+ пък изключва ESP и гарантира висок адреналин, оставяйки задните колела в пълно подчинение на водача.
И като заговорихме за водача, трябва да споменем, че и тази версия на Серия 5 предлага салон, създаден и ориентиран към този който я кара. Нещо повече, разликата между това да седите на едно от пасажерските места и зад волана е огромна. Седящият на шофьорското място се чувства като пилот. Усеща много точно пътя и двигателя, докато на пасажерските места е тихо и спокойно. Много ни хареса това решение - спортна лимузина, създадена да доставя едновременно истинско удоволствие на водача и истински комфорт на останалите места в купето.
.jpg)
Новата Серия 5 на BMW се предлага с един осемцилиндров и три шестцилиндрови бензинови двигателя, както и с два шестцилиндрови дизелови агрегата. Ние подкарахме първо модификацията(BMW 535i) оборудвана с първия в света редови шестцилиндров двигател с TwinPower Turbo, High Precision Injection и VALVETRONIC (225 кВт/306 к.с.). Няма как да намерим недостатъци на този агрегат, особено когато е окомплектован с 8-степенна спортна трансмисия. Динамиката е напълно достатъчна - ускорява от 0 до 100 км/ч за 6 секунди и продължава така чак до 250 км/ч, когато се намесват системите.
В началото ни се стори, че скоростната кутия се бави, когато натиснем газта до край, но после разбрахме, че просто не сме били достатъчно категорични. Още при следващата проба, ритайки рязко до долу десния педал, всичките ни упреци към трансмисията изчезнаха.


Докато изпитвахме автомобила не го жалехме много-много, но пък и той си го търсеше (намръщеният вид и големите 19-инчови колела крещят - "настъпи газта"). Въпреки това обаче, бордовият компютър показваше 10/100 среден разход на гориво. С доста усилия успяхме до го заковем на 11 литра на 100 километра, а след лутане из натоварените улици на Пловдив уредите посочиха "11.4". Според информацията BMW 535i харчи средно по 8.5 литра в смесен цикъл, което е напълно постижимо, ако вече сте се наситили на колата. Казваме постижимо, защото освен динамична и елегантна, новата Серия 5 е и много модерна и ефективна. Разполага с множество системи за намаляване на разхода на гориво и отделяните вредни емисии, като някои от двигателите покриват дори нормите на Euro 6. И още нещо интересно, имаше моменти, когато се движехме със скорост - 120-130 км/ч, а оборотите не превишаваха "1500".

След мощният и икономичен бензин, дойде ред и на дизеловата модификация - 530d с 245 к.с. Двигателят е редови шестцилиндров от най-ново поколение с алуминиев цилиндров блок и директно впръскване Common-Rail. Динамиката е аналогична с тази при бензина, въпреки, че според официалните характеристики при ускорението до 100 км/ч моделът отстъпва на бензиновия 535i с 0.3 десети. Разходът на гориво при 530d също ни изненада приятно, въпреки, че беше с около 2 литра над посочения в книжката на колата (все пак това е тест-драйв на пълни обороти).
.jpg)
Няма как да обърнем внимание на всичко, с което разполага Серия 5 за това ще споменем само част от нещата, които ни направиха най-голямо впечатление. Автомобилът беше снабден със система, която следи за нежелано напускане на пътното платно. При изпреварване без мигач или на местата където има няколко пътни маркировки се усеща леко вибриране във волана, подчертаваме - леко и ненатрапчиво. Когато пък изпреварвате, а в мъртвата зона на огледалото за обратно виждане има автомобил - светва едно триъгълниче, позиционирано на страничните огледала. Разполагахме и със система за нощно виждане, както и с такава, която улеснява паркирането, чрез камери (предлага се и технология, която паркира колата сама, без намесата на шофьора).

Новото поколение на системата iDrive е още по-интуитивно и не по-сложно от личния телефон на тинейджър, а така нареченият Head-Up Display ви дава най-нужната информация, прожектирайки я директно на предното стъкло.
В салона материалите очароват - няма твърди пластмаси или неприятни на допир материи. Седалките са с вентилация и се местят във всевъзможни посоки. Всъщност, за да добиете по-добра представа за формите на новата Серия 5, разгледайте галерията от снимки, която подготвихме за вас.

И ако трябва да опишем колта с няколко думи, те ще бъдат - "Атлетът с шикозни одежди" - динамичен, стабилен и бърз, но прикрит с бизнес облекло и добри обноски.


2