
Решението на General Motors, изработено съвместно с китайския партньор Shanghai Automotive Industry Corp. Group (SAIC) е радикална промяна на персоналния градски транспорт. Има няколко предложения за транспорт на бъдещето като най-интересното е ново превозно средство наречено EN-V.
EN-V, което е съкращение на Electric Networked-Vehicle, е двуместно електрическо превозно средство на същата платформа, която беше разработена миналата година съвместно със Segway за концепцията P.U.M.A.
Конструкцията на това превозно средство е смес от карбонови влакна и други изкуствени вещества, които в крайна сметка свалят теглото на EN-V до 1/3 от това на един модерен автомобил.

Задвижването на концепцията е с електродвигатели, монтирани във всяко от колелата. Технологията на Segway за динамично стабилизиране позволява на EN-V да вози двама пасажери и малко багаж върху платформа, чиито размери са около 1/3 от тези на традиционен автомобил. Возилото буквално може да завива на място. Моторите не само движат EN-V, но подсигуряват и неговото спиране.
Електромоторите се захранват от литиево-йонни акумулатори и след пълно зареждане могат да придвижат EN-V – то на разстояние от 25 мили (40 км). Возилото е оборудвано с уникална комуникационна система, която позволява пасажерите да поддържат връзка с други такива чрез уникална социална мрежа.
Дизайнът на EN-V е дело на австралийския клон на GM Holden. Трите концепта на EN-V бяха показани в Шанхай в рамките на изложението World Expo, което всъщност се открива чак на 1 май.


0