
Дизайнът на новия Hispano Suizа се характеризира с доста остри линии. Дълъг почти 5000 мм и широк 2060 мм, този спортен автомобил всъщност е „преоблечено” Audi R8. Под задния капак е разположен добре познатия двигател V10 FSI с обем 5.2 литра. Той обаче, има два компресора и дава максимална мощност от 552 kW (750 k.с.), което е със166 kW (225 k.с.) повече от базовия модел на R8. Максималният въртящ момент е 700 Nm. В окачването няма никакви промени в сравнение с модела на Audi.

Двуместното купе Hispano Suiza XIOV има собствено тегло от 1590 kg. Ускорението на автомобила от място до 100 км/час е за впечатляващите 3.4 секунди, а максималната му скорост е 340 км/час. Вече е решено, това да не бъде само концепция и да започне серийно производство от около 20-25 автомобила годишно. Цената е определена на 750 000 евро.

Оригиналната фирма Hispano-Suiza е основана от швейцарският конструктор Марк Биркит (Marc Birkigt) през 1904 в Барселона. Преди Първата световна война изработва главно спортни автомобили, като моделът им 15T носел името на тогавашния крал Alfons XIII, който с гордост ползвал този автомобил.
През 1911 фирмата отваря клон във Франция. През 1919 е премиерата на новите луксозни Н6 с шестцилиндрови двигатели. По това време Hispano Suiza е пряк конкурент на Rolls-Royce. В началото на 30-те години на миналия век идват новите им модели с 12 цилиндрови двигатели - Тип 68 и J12. В по-малък обем се произвежда и K6 с двигател имащ 6 цилиндъра.
Производството във Франция спира през 1938 г, в Испания, след още 5 години. Във фабриките на фирмата се произвеждали и двигатели за самолети.
От десетина години испанската фирма Mazel Engineering се опитва да възкреси Hispano Suiza. През 2000 г в Женева представя HS 21, а през следващата година лимузината K8 остава произведена само в 1 екземпляр. Сега за първи път се правят по-сериозни планове за серийно производство с XIOV. Дано да успеят.


2