IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi доволни от резултата в световен мащаб

През 2009 от Audi са преизпълнили своята прогноза и са достигнали 949 700 доставки в целия свят.

Audi доволни от резултата в световен мащаб
С това марката отбелязва само 5.4% спад в продажбите спрямо рекордната 2008 година /1 003 469 доставки/. Председателят на управителния съвет на компанията, Руперт Щадлер оценява резултата, като предимство за марката: "Започваме 2010 с добър старт и искаме отново да преминем границата от 1 000 000 доставки на автомобили." През декември продажбите на марката възлизат на 79 300 автомобила - 4.2% по - малко от същия месец на миналата година.

През ноември 2009 Audi увеличи прогнозата си за годината от 900 000 на 925 000 доставени автомобила. Допълнителния успех на марката се дължи предимно на доброто представяне на Китай. През 2009 продажбите в Китай /включително Хонк Конг/ възлизат на 158 941 автомобила от премиум сегмента /119 598 за 2008/, което е с 32.9% повече от предходната година. През декември Audi отбеляза ръст на продажбите от 75,6% или 19 069 автомобила /10 861 автомобила за 2008г./



В САЩ Audi отбелязва спад на продажбите от 5,7% с 82 716 продадени автомобили, което подобрява пазарния дял на марката /2008: 87 760 автомобила/, поради по – високия спад в общите продажби в страната. Доставките на Audi в САЩ през декември възлизат на 9 030 автомобила, което е увеличение от 17,1% в сравнение с декември 2008г. /7 712 автомобила/.

В Европа продажбите на марката отбелязват спад от 12,8%. Според ръководителя на отдел продажби за Европа- Петер Шварценбауер: " Това е много добър резултат в сравнение с конкуренцията. С 618 850 доставени автомобила Ауди е на върха по доставки в премиум сегмента в Европа."

През декември доставките в региона са спаднали спрямо декември 2008 с 22,8% /44 100 автомобила срещу 57 156 автомобила през декември 2008/. На немския пазар продажбите на Audi възлизат на 228 844 автомобила /-11,3% срещу 258 111 автомобила през 2008/. Резултатите за декември са 17 565 автомобила, което е спад от 31,6% спрямо 25 667 автомобила през декември 2008/.

С резултатите от 2009 година, Audi за първи път е №1 по продажби в премиум сегмента в България с доставката на 577 автомобила. Това означава, че марката бележи спад от 34,3% спрямо 878 доставки през 2008г, което обаче се явава добър резултат на фона на общия спад на пазара и в частност премиум сегмента.

Данни за България (спрямо 2008г.)

Доставки Audi 577 броя или  -34,3% /878/

Дял Audi/общ пазар леки автомобили: 2,7% +0,65% /2,05%/
Дял Audi/премиум сегмент: 33,74% +6,54% /27,2%/


Най - успешният модел за България е Aуди Q5 с предадени 125 автомобила на краен клиент /на снимката/
0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Nabludatel ( преди 15 години )
    S4 е един от най-добрите спортно-универсални автомобили днес. Въпросът е, че малко могат да си го позволят ...а от "неможенето" до завистта е само 1 крачка!
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Все едно да кажеш...Бмв защо имат 1-ва и 3-та серия!
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Виго ( преди 15 години )
    като са премиум марка,каквото и да означава това,защо се излагат с недоразумения като А3 и А4?
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бен ( преди 15 години )
    A3, A4, и някой A6 имат дублиращи двигатели с на VW обаче S-line , RS-line и R8 с какви двигатели са? 1.9tdi от голф или 1.4 tfsi от поло? :D :D :D За А8 какво да говрим... Първия с алуминиево шаси, w12 , 6 литра, куатро (има прилики с Phaeton) да не би да е шкода или сеат? Не мисля, май клони към бентли :)
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    И как ги сравняваш като са Ауди и VW са с еднакви двигатели и скоростни кутии .. всеки който разбира от коли юе ти го каже. Разликата е в екстериора и интериора - едното е Премиум марка , а другата средна класа като имидж , но не си мисли е като караш Ауди не караш VW ....
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Радо ( преди 15 години )
    И все пак срваняват продажбите на еднакви класове коли, а не ауди а8 с киа, което означава, че дадената марка на ауди се продава по-добре от да речем конкурентната на мерцедес. Такива сте нарциси, че ако напишат бяло ще го изкарате кафяво и то с розов привкус.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ами гледам и в Германия не цвилят от възторг от Ауди минус 11.3%
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Rh450 ( преди 15 години )
    Ми глупав си за това. Хайде да не си купуваме Лексус ,защото Тойота правели евтино IQ, Или да не караме Инфинити щото правели Нисанчета. Оня с Бентлито ,знаеш ли колко му пука кво си мисли зарзаватчията с Москвича на светофара. Или тоя който кара Ламборджини може само да ти се изсмее. А тоя с Вейрона дори няма да те погледне, защото по принцип не говори с прислугата.
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Pepino ( преди 15 години )
    Пълни глупости! В криза най-нормалното нещо е най-евтините марки да имат растеж за сметка на по-скъпи такива! Затова Хюндай и Кия имат ръст, защото са по-евтини. Да не говорим за цените в САЩ, където корейчетата ги дават две за лев, при това после ти връщат половината!Защо ли в кризата Фиеста и Голф имат повече продажби и ръст спрямо БМВ 3-та сери и Е класата! Всеки си прави сметката на финансите! И Дачия имат брутален ръст. Това прави ли го по-добри от Лексус????
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 15 години )
    Не мога да харесвам един модел, който може да бъде видян на пазара поне под 3 различни марки и с 3 ралични цени. Луксозна кола на базата на масова кола, това не го разбирам и го намирам за подигравка с клиента. Явно във ФВ започват да го проумяват, новият Супър е толкова зле, че е направо смешен с тази женска задница, може би за да се различава от останалите марки на ФВ.