
Новото е, че автомобилът ще бъде със система от литиево-йонни акумулатори от американската фирма Tesla Motors. Наскоро Daimler закупи 10% от акциите на американската фирма.
Електрическият Smart ще бъде тип plug-in (ще се зарежда направо от електрическата мрежа). Колата ще бъде с електромотор с мощност 30kW или 41к.с. и ще има максимален въртящ момент 120 Nm. Електромобилът с монтиран в задната си част мотор ще ускорява от 0 до 60 км/час за 6.5 секунди. Максималната му скорост е ограничена до 100 км/час.
Пакетът от литиево-йонни акумулатори доставя 14 kWh електроенергия и е разположена под пода между осите на колата, където при стандартния Smart е разположен резервоара. Зареждане на акумулаторите за 3-4 часа ще подсигурява възможността да се изминават 30 до 40 км. Пълното зареждане на акумулаторите за една нощ (8 часа) ще подсигури изминаването на 115 км.

При сегашната цена на електроенергията в Германия изминаването на 100 км с електрическия Smart Fortwo Electric Drive ще струва 2 евро, което е цената на 1.8 литра бензин. Стандартният Smart изразходва средно около 4 литра или 4.5 евро на 100 км.
Въпросът е след три години, когато колата трябва да се продава масово и когато най-вероятно кризата ще е минала, дали цената на използваната електроенергия ще се запази на това равнище? И дали ще си струва цялото усилие и ограничения (да имаш кола само за определени километри, която да е доста по-скъпа от бензиновата), за да спестиш няколко цента на ден?


0