IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електрически Smart масово през 2012

Първият електрически Smart от второ поколение ще излезе от завода на фирмата във Франция в средата на ноември.

Електрически Smart масово през 2012
Това беше съобщено в специално изявление за пресата, като се уточнява, че първоначално електромобилът ще се лизингова на градски служби в Берлин и други градове в Европа, а серийното му производство и продажбите ще започнат от 2012 г. 



Новото е, че автомобилът ще бъде със система от литиево-йонни акумулатори от американската фирма Tesla Motors. Наскоро Daimler закупи 10% от акциите на американската фирма. 

Електрическият Smart ще бъде тип plug-in (ще се зарежда направо от електрическата мрежа). Колата ще бъде с електромотор с мощност 30kW или 41к.с. и ще има максимален въртящ момент 120 Nm. Електромобилът с монтиран в задната си част мотор ще ускорява от 0 до 60 км/час за 6.5 секунди. Максималната му скорост е ограничена до 100 км/час. 

Пакетът от литиево-йонни акумулатори доставя 14 kWh електроенергия и е разположена под пода между осите на колата, където при стандартния Smart е разположен резервоара. Зареждане на акумулаторите за 3-4 часа ще подсигурява възможността да се изминават 30 до 40 км. Пълното зареждане на акумулаторите за една нощ (8 часа) ще подсигури изминаването на 115 км. 



При сегашната цена на електроенергията в Германия изминаването на 100 км с електрическия  Smart Fortwo Electric Drive ще струва 2 евро, което е цената на 1.8 литра бензин. Стандартният Smart изразходва средно около 4 литра или 4.5 евро на 100 км. 

Въпросът е след три години, когато колата трябва да се продава масово и когато най-вероятно кризата ще е минала, дали цената на използваната електроенергия ще се запази на това равнище? И дали ще си струва цялото усилие и ограничения (да имаш кола само за определени километри, която да е доста по-скъпа от бензиновата), за да спестиш няколко цента на ден?
0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    orchi ( преди 14 години )
    batka mnogo si v greshka da ne govorish za vodorod i vodorodni kletki ?!
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    mnogo si v greshka brat
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    drianov ( преди 16 години )
    Докато има достатъчно петролни залежи на земята ще е добре - преработен петрола дава много енергия в единица обем което го прави буквално незаменим. Само че съвсем скоро петрола ще започне да превършва (и слава богу защото инче ще се опечем живи на тази планета). Когато това стане ще има алтернатива да се движат автомобилите само на ток -> там ресурса е почти неограничен - АЕЦ, слънце, вятър, термоядрен синтез...Пропан бутана и метана са изпята песен - ясно е че са малко и пак свършват...
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    gorby ( преди 16 години )
    Защо не се работи в усъвършенстването на двигатели които работят на пропан бутан и метан?На всеки е известно ,че при изгарянето се отделя вода и не замърсяват.Но тук нещата едва ли са сведени до толкова ,че някой мисли за Природата.Всеки гледа да изкара някаква печалба.Още един въпрос,Защо се тръби да пестим електричество,ако това стане, всеки да да има такава кола и всички заедно започнат да зареждат........Какво се получава?Защо не се топлим на ток,а на газ идруги горива?Защо...Защо...?
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    gorby ( преди 16 години )
    Всичко това е замислено добре,въпроса е обаче ,до колко ефективна ще бъде тази кола?Може би трябва да имаш две ,докато зареждаш едната в гаража да караш другата.Още повече в големите европейски градове ,разстоянията са големи ,не са са като в Бг.До сега замърсяваме с емисиите на изгорелите газове,а после с тези батерии,които не вярвам да имат дълъг живот,какво става с тях?Те няма ли да замърсяват околната среда?Също така си задавам въпроса,като толкова много се мисли за планетата
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Todo ( преди 16 години )
    Много добра идея, нека всики коли да са на електричество и да видим арабесковците какво ще си правят с петрола.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    TURBO ( преди 16 години )
    2012 nema da ya ima taa firma
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Въпросът е след три години, когато колата трябва да се продава масово и когато най-вероятно кризата ще е минала, дали цената на използваната електроенергия ще се запази на това равнище? БОЖЕ, ЯСНО Е ЗАЩО БЪЛГАРИТЕ СМЕ НА ТОЯ ХАЛ! С ТОВА МИСЛЕНЕ, НИЩО ДОБРО НЕ НИ ЧАКА!КОЯ КРИЗА ЩЕ Е ОТМИНАЛА БЕ, ПИЧ?! ТАЗИ С ГОРИВАТА ИЛИ КРИЗАТА В БЪЛГАРИЯ?! ЩОТО И ДВЕТЕ НЯМА ДА ОТМИНАТ, НИКОГА!ПРОГРЕСА СЕ ДЪЛЖИ НА ИНОВАТИВНИ РЕШЕНИЯ, КОИТО ВИНАГИ В НАЧАЛОТО СА ПО-СКЪПИ - ЗА СПРАВКА ХИБРИДИТЕ НА ТОЙОТА!
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    EVN :D
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Горан ( преди 16 години )
    WHO KILLED THE ELECTRIC CAR ?