Двулитровият двигател с четири цилиндъра е със специален инжекцион и нова хибридна турбина. Самата турбина работи при много висока температура и има ниско съпротивление на триене. Нов е и интеркулъра, а отработените газове от двигателя преминават през тръби от неръждаема стомана с диаметър три инча (7.6 мм) и през каталитичен конвертор.
Mitsubishi Evolution X FQ-400 има по-широка следа и окачване което приближава автомобила до пътя. Пружините са от Eibach, шоковите абсорбери от Bilstein. Джантите са от олекотена сплав с размер 18 инча и 9 спици. Те са „обути” с гуми Toyo Proxes R1R. Спирачната система също е обновена.
Във външния вид на колата има нещо от стила на Evo VI, като са добавени и редица аеродинамични допълнения по каросерията. В традиционната за модела решетка има елементи от карбон. Предната и задна брони са нови.
Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400 ще бъде на пазара в Европа от идния месец, като цената ще започва от около 60 000 евро.